ligging kindje moeilijk te bepalen

Hi meiden,

Ik ben gisteren naar de verloskundige geweest (vandaag 31 weken).Ze kon (net als de vorige keer bij een andere vk) niet voelen hoe de baby ligt. Of ie nu met zijn hoofdje boven of beneden ligt. Verder was alles goed hoor maar als ze het over twee weken nog niet weten krijg ik een  extra echo om te zien of het goed ligt. Ik ken de situatie helemaal niet van mijn vorige zwangerschap maar wie heeft hier ervaring mee?

Thanx,
Liefs, Marcia mv Puck en 31 w zwanger

Hello,

Ik hoorde laatst van een gynaecoloog dat het voor vk's wel vaak moeilijk te bepalen is. Als ze twijfelen dan sturen ze je vaak door voor een (groei)echo. Op zich wel logisch want als t kindje niet gedraaid is dan is dat natuurlijk wel noodzakelijk om te weten aan het einde van de zwangerschap.

Heb je zelf een vermoeden?
Ik weet toevallig - heb zo ongeveer elke 2/3 weken een echo - dat ons kereltje al vanaf de 12 weken "head first" ligt, maar anders zou ik t zelf ook echt niet weten!

Greets Janneke

Hoi Marcia

ik was ook gisteren bij de VK en bij mij was hetzelfde probleem.
De VK vertelde dat dat waarschijnlijk komt omdat ik (laat ik het netjes uitdrukken) iets meer rolletjes op mijn buik heb dan slanke dames.
Ik ken je verder niet, dus ik weet niet of jij daar ook last van hebt, maar dat zou een oorzaak kunnen zijn.

Ik moet nu volgende week naar de gyn. Ik heb bij onze eerste een KS gehad, dus vandaar dat ik overgeplaatst word. Wel krijg ik dar gelijk groeiecho's en dan kunnen ze gelijk kijken of de beeb naar beneden kijkt of niet.

Succes
Margo (bijna 33 weken)

Ik heb het bij de eerste zwangerschap gehad dat het een stuitligging was. Moest een echo laten maken. Nog voordat ik de echo had is ze gedraaid (mijn hele buik ging op en neer en het deed pijn) dus toen ik de echo had lag ze netjes goed.
Het is gewoon standaard dat ze het doen, dan weten ze wat ze met de bevalling kunnen verwachten.

groetjes Maris

Hoi hoi,
Bij mij is het ook moeilijk te bepalen ivm de vetrolletjes zoals go1 zegt  maar volgens mij ligt het nu met het kopje naar beneden en met het kontje tegen m'n middenrif ik kan me nl niet voorstellen dat het kind met haar/zijn hoofd zo tekeer gaat haha!
Ik moet zowiezo voor een groeiecho volgende week en zal het eens vragen of ze het kan zien.

Macka

Terug
Bovenaan