Liggings echo

Morgen moet ik voor een liggingsecho.. echt spannend! De baby ligt nog in een stuit, kan het ook wel voelen dat het hoofdje boven ligt.
Ben hee benieuwd hoe hij/zij precies ligt en of ze gaan proberen te draaien.
Ik wil zo graag weten waar ik aan toe ben.. moet ik in het ziekenhuis bevallen, of kan het straks toch thuis? Is evt een stuitbevalling mogelijk of moet het een keizersnee worden? .....
Zo veel vragen nu nog, was het maar vast morgen!

Gister was de echo, de baby ligt idd in een stuit, onvolkomen stuitligging, dus met de voeten omhoog. De rug ligt links en zn hoofdje boven.
Maar eigenlijk wist ik dit al wel, want zn hoofd kan ik goed voelen en zn voetjes voel ik ook regelmatig rechts zitten.

Vandaag hoor ik wanneer ik bij de gynacoloog terecht kan om te overleggen wat de mogelijkheden zijn. Waarschijnlijk wel draaien dan..

Weer afwachten nu.. spannend!

Heel spannend zeg...

Als de baby in volkomen stuit blijft liggen bestaat volgens mij wel de mogelijkheid om een stuitbevalling in het ziekenhuis te doen.
Ik zou alle voors en tegens goed afwegen, want veel mensen kiezen voor een keizersnede in zo'n geval, maar het is niet te zeggen dat dit echt nodig is.
Na een vaginale bevalling ben je zelf veel sneller op de been en heb je niet 6 weken lang herstel nodig...
Een keizersnede lijkt makkelijk en veiliger, maar het blijft een zware buikoperatie waarbij er ook voor de baby nog wel risico's aanzitten.
Laat je dus goed voorlichten door de artsen, want iedere vrouw/baby/situatie is weer anders. Hangt helemaal van de ligging van het kindje af en of het een eerste of volgende bevalling betreft etc.

Ik duim natuurlijk dat het draaien nog gaat lukken, dan hoef je deze afwegingen allemaal niet te maken! ;-)

Sterkte!!!
Mariska1973

Morgen om 14.00 uur moet ik naar de gynacoloog! Spannend!

Ik hoop ook zeker dat het draaien ligt en anders dat een stuitbevalling wel mogelijk is. Ik heb al eea gelezen over een stuitbevalling en een keizersnee, maar een keizersnee lijkt me echt helemaal niks.. Als het moet, dan moet het maar, maar liever een gewone bevalling hoor! Ik hoop dat ze goed advies kunnen geven morgen.

Terug
Bovenaan