Liggings/groei echo gehad en nu in spanning.....

Afgelopen dinsdag de echo gehad bij 34 weken. Alles zag er goed uit, echoscopiste flitste over alles heen. Vandaag op controle verloskundige blijkt uit de echo te komen dat ik teveel vruchtwater heb.... dus maandag een echo bij de gynaecoloog. Kan vanalles zijn (zwangerschapsdiabetes, slikprobleem baby, syndroom van Down) maar ook gewoon een meetfout zijn. Laten we hopen dat het niks is.... toch spannend.
Verder nog even aan het verwerken dat we het geslacht nu weten, de echoscopiste vroeg of we het wilde weten maar was al te laat..... balzak duidelijk in beeld. Dus we krijgen nu na 2 meiden een jongen. Had dit all verwacht, maar het voelt toch wel even heel raar.... moeder van een zoon.... en papa voelt zich hetzelfde. Moeten echt even aan het idee wennen, Zie nu allemaal leuke meidenkleren in de winkels en moet echt een beetje afscheid nemen merk ik wel. We vinden een jongen kei leuk hoor! Maar moeten even omschakelen van al dat roze en bloemetjes naar blau met auto's... en dan ook nog eens allerlei nieuwe dingen aanschaffen..... pfff dat is toch een grotere uitgave als we dachten. net als sommige lakentjes, slaapzaken pyjamas, etc.... ach ja ook wel leuk om voor stoere dingen te gaan shoppen!
Tja we krijgen gewoon een zoon!!!!
Liefs Bowi

allereerst wil ik zeggen dat ik heel erg voor jullie zal duimen dat er niks aan de hand is!

ten 2e wil ik zeggen dat ik precies weet hoe je je voelt! wat betreft het krijgen van een zoontje, bedoel ik.
wij kregen het met de 20 weken echo te horen.
manlief en dochters waren dolblij, ik moest er heel erg aan wennen! was er al "bang" voor, hoopte stiekem op 3 meiden. maar ook ik ben nu afscheid aan het nemen van alle kleine schattige jurkjes.
mn buurvrouw is pas bevallen van haar 2e dochtertje. daar gaat nu alles heen wat mn jongste niet meer past.
dag lieve kleine schattige lakschoentjes, dag lieve schattige jurkjes, dag kleine klittenband haarspeldjes! ik zal het heel erg gaan missen!
aan de andere kant: hallo kleine blauwe sokjes, hallo kleine blauwe rompertjes, hallo stoere blousejes enz.
klinkt misschien heel stom, maar waar ik ook heel erg aan moest wennen is dat ik straks opeens een piemeltje moet verzorgen. nu ben ik wel aan het idee gewend en ik heb zoiets van: de kraamzorg legt het me heus wel uit, waar ik dan op moet letten.
qua uitgaven is het idd een behoorlijke stap. je kan niks meer doorschuiven. boxkleden, rompertjes, kleertjes, wieglakens/dekens enz. alles moesten we opnieuw kopen omdat we nogal van t roze waren bij de meiden.
maar: lang leve marktplaats!
heb nu een hele set met allemaal spullen voor de wieg voor 15 euro. kleertjes kreeg ik van mn buurman, dus dat kosste me niets, boxkleden kreeg ik van mn buurvrouw dus ook dat kosste me niets.
kijk dus ff op mp :D

liefs, do

hai,
Ook wij kregen na 2 meiden een jongen en ik moest ook heel erg wennen! Maar het is zo anders een jongen en ook zoooooo leuk!!!!!
Nu krijgen weer een jongetje en ik ben er heel blij mee. 2 meisjes en 2 jongens.

Ook heel veel sterkte met de onderzoeken en uitslagen.
liefs Y

Succes maandag hoop dat er niets aan de hand is.
Wij krijgen na een dochter ook een zoon. Heb van het begin af aan geroepen dat het een jongen zou worden, maar moet er toch ook aan wennen. Ik ken mezelf als meisjes moeder maar voor een jongen?
In de winkel zie je allerlei leuke lieve meisjes kleren maar voor een jongen moet je soms echt zoeken.

Ik had niet gedacht dat het zo zou voelen inderdaad. En al die meisjes kleren.... moet gewoon wennen, en ben misschien wel blij dat we het nu al weten... zodat we kunnen wennen....
Het zal vast leuk zijn als hij er eenmaal is!
Fijn dat ik niet de enige ben die het zo voelt.
Alleen oma weet het, die is superblij! Een stamhouder erbij!
Liefs Bowi

Oef, even spannend dus wat er maandag uit de echo komt. Hopelijk is het een meetfout en niks aan de hand!
En een zoon, tja, ik heb er een en vind het geweldig! Ik kan echt prima voor hem shoppen :)
En ook op andere terreinen vind ik het geweldig, hoe hij zich de hele dag kan vermaken met een berg zand! (maar heeft deze week -we logeren een paar dagen bij mijn ouders- ook strijkkralen ontdekt, en blijkt dit ook helemaal tof te vinden :)
Maar ach, hoe je het ook went of keert, volgens mij vind je alles wat je kind doet geweldig (even los van de zeur en drein-buien, maar volgens mij maakt daarin het geslacht van je kind niet uit, daar zijn alle kinderen erg goed in op z'n tijd :)

Spannend wat er maandag uit de echo zal komen succes alvast! En een jongen leuk hoor, snap dat je even moet schakelen maar het is super leuk shoppen voor een jongen hoor ze hebben zulke stoere jongens kleren.

Liefs RH

Terug
Bovenaan