Light producten en zoetjes,kan dat kwaad?

Hallo allemaal,

Heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan maar is het drinken van light producten en het gebruiken van zoetjes in de thee schadelijk voor je kind?

Groetjes Marleen
 
Hoi Marleen,

Ik dronk zelf ook altijd thee met zoetjes erin. Totdat ik de achterkant van de zoetjes ging lezen. Er staat op niet te gebruiken door zwangere vrouwen. Het merk wat ik gebruikte is die van de lidl.
Ook had ik altijd een kauwgompje in mijn mond. Daarover staat ook geschreven dat de zoetstoffen die erin zitten schadelijk zijn. Dus het zal ook zo wel zijn met de light frisdranken en alle andere light  produkten.
Ik heb het nagevraagd aan mijn huisarts en die zei van je mag het wel gebruiken maar in lichte mate maar eigenlijk het liefst niet.

Groetjes Aafje
 
Hoi Aafje,

Bedankt voor je snelle reactie!
Dan ga ik inderdaad de light producten en zoetstof maar laten staan of in ieder geval minderen. Thanx!

Groetjes Marleen
 
Dames,



Ik heb ergens op een of andere site gelezen dat de stof Saccharine niet
goed voor je is als je zwanger bent. Dit zit in de meeste zoetjes.
Alleen het zoetje Candarel Gourmet is gemaakt van 1 stofje en die is
niet schadelijk. Die zou je dus gewoon kunnen blijven gebruiken.

Ik heb via Google gezocht en ben het zo te weten gekomen.



Groetjes,



Sandra

 
Hallo,



Ik wist dit allemaal niet!!Ik drink ook Cola light en ik eet van die
mintsnoepjes zonder suiker, maar waarschijnlijk wel met zoetstoffen.

Wat zijn dan de gevolgen van het eten van zoetstoffen voor het ogeboren kind??



Groetjes Chihiro.

 
Hallo dames,

Heb dit onderwerp pas besproken met mijn gyn. Dit naar aanleiding van mijn miskraam. Ik ben verslaafd aan cola light, en was bang dat ik de miskraam misschien wel zelf veroorzaakt had met bv die cola. Daar moest hij erg om lachen. Hij adviseerde me om het wel iets te minderen, het kan namelijk laxeren. Maar het schijnt dat je er een belachelijke hoeveelheid van binnen moet krijgen voordat het schadelijk is. Ook gaf hij aan dat er 4 dingen waren die echt veeeeel schadelijker waren. Alcohol, roken,drugs en zware medicijnen (behalve als je de med. op doktersvoorschrift hebt, en hij begeleid het gebruik tijdens de zwangerschap) en tot mijn verbazing een teveel aan vitaminen(!). Het schijnt dat veel vrouwen zich klem eten in de vitamines, tewijl je genoeg binnen krijgt als je gevarieerd eet. Foliumzuur is wel goed, en niet schadelijk. Bij de vitamines is vooral de vitamine A schadelijk bij teveel gebruik. (zit o.a in lever, leverworst) Hoop hiermee jullie vragen beantwoord te hebben.
Fijne zwangerschap!

Groetjes, Kat
 
Terug
Bovenaan