hoi heb het volgende voor je gevonden, en ook een beetje voormezelf, want heb enorme trek in cola.
Mag je light producten en zoetstoffen gebruiken tijdens de zwangerschap?
Het gebruik van zoetstoffen is niet schadelijk, ook niet tijdens de zwangerschap. U kunt dus gerust producten met zoetstoffen gebruiken. Voor een aantal zoetstoffen is een aanvaardbare dagelijkse inname (ADI) vastgesteld. Dat is de hoeveelheid zoetstof die je gedurende je hele leven dagelijks veilig kunt gebruiken. Wij raden u aan deze ADI-waarde niet te overschrijden.
Kijk voor meer informatie op de site van het voedingscentrum.
verder hebben ze het op internet over de stof aspertaan die niet goed zou zijn en dat komt voor in veel light producten, maar bovenstaand stukje komt van de babyboom site en alle andere dingen zijn toch ook van andere forums en van horen zeggen. als je alles met mate neemt dan kan het echt geen kwaad, maar je moet echt niet meer als 4 glazen per dag lijkt mij.
Als je echt gaat uitzoeken wat wel en niet mag, dan kom je erachter dat je blijkbaar niks meer mag. haha. want suiker is niet goed voor je, maar zoetjes ook niet. tja hoe drink ik dna me thee, ooh nee thee is is niet goed, oke dan me koffie, oh nee dat mag ook niet. hihihi snap je dan blijven we bezig.
Het zelfde met leverworst e.d in mate. dus als jij op een verjaardag een stukje neemt, (kijken andere je waarschijnlijk aan, van ben jij ,gek je bent zwanger) dan kan dat geen kwaad. maar je moet niet elke dag een hele leverworst of lever producten naar binnen werken hahaha. snappie.
geniet van je zwangerschap met of zonder een glaasje cola. anders ff googelen, dan kan je zelf ontdekken wat wel en niet kan en zelf dan kom je er niet uit hihihi.
succes.
xxx Bambi