Ligt daar een baby in?

A

Anoniem

Guest
Sorry maar ik moet dit even kwijt.
Ik kwam gisteren in de stad en was wat aan het winkelen met mijn moeder en mijn zoontje van zeven maanden die lekker in zijn kinderwagen lag te spelen. Kwamen we bij de lift in een winkel en moesten we wachten. Kwam er even later nog een stel met een kinderwagen hadden ze toch een Fleecedeken over de kinderwagen heel gelegd.
De klep hadden ze naar beneden gedaan en daar een fleecedeken overheen gelegd. In eerste instantie dacht ik dat er geen baby in lag, maar toen zag ik de beentjes bewegen. Ik kreeg het zelf helemaal benauwd en had zo'n zin om snel die deken eraf te trekken maar dat doe je dan weer niet.
Later zei mijn moeder dat het misschien wel voor de kou en licht is.
Ik dacht ja oke maar wij gaan s'nachts toch ook niet onder de dekens met ons hoofd, ik zou gek worden omdat ik geen adem meer krijg......
Dat moest ik even kwijt!!!
Loes

Bij het idee krijg ik het al spaansbenauwd. Bah.

Ik heb heb zelf al moeite met kinderen die met 15 graden buitentemperatuur al hun winterjas aankrijgen, dikke trui eronder en dan nog een sjaal en muts op, en dan het liefst ook nog de capuchon over het hoofd heen. Snap dat nooit hoor, zodra de temp iets omlaag gaat maar nog ver boven de 10 graden is, dan worden die kinderen zo vreselijk dik ingepakt.

Miep

Ik kleed Femke wel goed aan hoor. Ze heeft nu een winterjas aan met een muts en wantjes. Maar ik zeg er wel bij dat ik haar een paar keer in de week al om half 7 s'morgens moet wegbrengen. Nou dan is het dus echt heel koud he! Ik werk de hele dag buiten, dus ik weet inmiddels wel wat ik aan moet doen. Maar ik kleed mijn dochter liever goed aan. Als   ze op het kdv aankomt, dan gaan de winterkleren toch uit.

Groetjes linda

soms ken je zel wel

ik zag van de zomer toenvolgens mij was dat in september dat het die zondag zo heet was

zat ik lekker mer me mannetje op terassje
jayla lag in haar rompertje in de wagen

toen kwam er een vroeuw voorbij met een baby denk van ongeveer een maandje ze zat , fde draagzak en ha een skypakje aan het kindje was helemaal rood toen heb ik er wel wat van gezecht die vrouw zei maar ze is net een week oud en dacht dat ze warm moest blijven dus ik zei nee hoor kijk maar naar mij docHTER TOEN HEEFT ZE UITEINDELIJK WEL HET SKIPAkje uitgedaan en gewoon lekker in een gewoon box pakje aan

normaal hu ik erniet van als mensen zich met mij bemoeie dus ik doe dat ook niet maar nu werd er gewoon een kind gegrild voor me neus en kon echt niet me mond houden
 liefs mariella

Hoi,

Toen mijn zoon nog in de kinderwagen (reiswieg) lag, ben ik ook wel eens wezen winkelen en dat ik hem dan gaandeweg in de wagen ook liet slapen. Op een gegeven moment wilde hij niet meer slapen als er veel te zien en te horen was, maar werd vervolgens wel doodmoe en uiteindelijk overstuur. Ik heb dat toen ook opgelost door een dun dekentje of hydrofiele luier  over de wagen te hangen. Zo in het donker met geen visuele afleiding en minder geluid kon hij dan wél slapen.

Ik ben het met jullie eens dat te warm aankleden niet goed is, maar dat was bij mij althans niet het geval. Verder zie ik het probleem eerlijk gezegd niet. Een kind dat overstuur is omdat het niet kan slapen met veel afleiding lijkt mij niet zo geslaagd en om nou de hele dag thuis te gaan zitten omdat hij anders moeilijk kan slapen vind ik ook wel wat ver gaan.....

Ik snap je reactie wel, maar ik wil maar zeggen dat die moeder daar wel eens een hele goede reden voor kan hebben gehad... Overigens slaapt mijn man geregeld met zijn hoofd helemaal onder de dekens. Ik zou dat ook niet doen, vind dat helemaal niet prettig, maar hij nou eenmaal wel. En hij is er ook groot mee geworden.....

Groetjes,
Tess

ik zie het punt niet echt....Te warm aankleden ok, maar ik ga er van uit dat er wel een goede reden is voor die deken over de wagen. Een fleecedeken is wel wat warm, maar het ademt gelukkig wel.

Berend legt graag een doek / tutpop over zij gezicht dan slaapt hij beter. En ik slaap zelf vaak met de dekens over mijn hoofd, lekker warm en donker, heeerlijk!

Terug
Bovenaan