ligt het aan mij??

Hallo,

Soms vraag ik me wel eens af of het aan mij ligt...die eindeloze vragen wanneer komt de tweede...wat zonde van de opleiding en goeie baan nu je gestopt ben met werken.,waneer ga je weer werken??Soms vraag ik me weleens af of mensen het nou zo goed met je voor hebben of dat ze dit enkelt vragen omdat de maatschapij zo werkt? Hebben julie dit nou ook?
Ik ben gestopt met werken toen onze zoon geboren werd...de reden voor onze keuze was dat mijn man zeer onregelmatig werk heeft en vaak langere tijd van huis is...wij vonden het belangrijk dat er iniedergeval een stabiel persoon thuis zou zijn, dus dat ben ik...daarnaast de vragen over wanneer de tweede komt....heb zelfs weleens gehoort, "jij heb tijd zat voor een tweede, want je bent thuis"...wat is dat nou voor antwoord? Wij moeten toch echt samen beslissen of we wel of geen tweede willen...of doet een ander dat voor ons?
Maar goed....vroeg me dus af of dit aan mij ligt of dat andere dit soms ook zo ervaren?

Liefs San, mama van rowan
 
Hoi,

Nee het ligt niet aan jou hoor!

Ik krijg die vragen ook vaak op mij afgevuiurd.
We hebben nu een meisje van ruim 2 jaar. Ik werk 2 dagen in de week en mijn man werkt 5 dagen.
Van vrienden en familie komt nog steeds vaken de vraag waar de 2e blijft en of ik het nog wel zou willen?
Op mijn werk vragen ze  vaak: oh is ze al 2 geweest? Nou dan komt de 2e zeker wel! Nee hoor zeg ik dan. Nou, vragen mijn collega's kom je dan weer meer werken? Nee, ik wil niet meer werken! Ik wil op deze manier de stabiele factor voor mijn meisje zijn.

JAAAAAA we willen  graag een 2e kindje. Ben net weer gestopt met de pil. Maar dat hoeft nog bijna niemand te weten.

groetjes, Ikky
 
Hoi

Ja die tweede schijnt erg belangrijk te zijn!
Zelf ben ik ook gewoon fulltime moeder en dan schijnt het te moeten mijn meisje is twee en twee maanden en dat het zielig is voor haar die heb ik al wel 100 keer gehoor.
ik heb bij kirsten een erg zwangerschaps masker gehad en door de zon komt ie in de zomer weer op volle kracht terug en ja dan krijg je de vragen ben je echt niet zwanger weet je het zeker het zou zo leuk zijn voor Kirsten.
Ik kan ook niet moe zijn want dan ben ik prompt weer zwanger.
Maar goed het ligt dus zeker niet aan jou
eenigs kind zijn is zielig en een fulltime moeder hoort nu eenmaal om de twee jaar minimaal weer zwanger te zijn wat doe je anders thuis?
complete larie dus lekker niks van aantrekken en gewoon jezelf blijven jij en je partner bepalen gewoon zelf wanneer de tweede komt ( teminste wij wel )

groetjes martine
 
Je gelooft het niet maar zelfs bij mij ( in ben 3 maanden geleden bevallen van mij derde meisje) komen die vragen. de meest erge is dat ik nu zeker wel doorga tot ik een jongentje heb en verder wordt er ook veel veronderstelt, zo van , ach dan zal er ook wel een nummer 4 komen......

verder ben ik bij de 2de gestopt met werken want de dagen waren en voor haar en voor mij te zwaar. Maar ik heb het aan iedereen moeten uitleggen en verklaren terwijl ik eigelijk aan niemand hier over een verklaring schuldig ben

doe lekker wat je zelf wilt wnat je hoeft met niemand rekening te houden aleen met jou gezinnetje en jullie wensen.

groetjes trees
 
Heee maak je niet druk om dat soort vragen. Doe lekker waar je zelf zin in hebt, en als ze het vragen is het antwoord: is voor jou een vraag en voor mij een weet! UITGEL*LT !!!!

Bij mij was die vraag er ook en de tweede wilde pas na 2 jaar komen gterwijl ik al 42 was, mijn antwoord was dan ook, dat na de miskraam het niet zo goed wou lukken........oei dat was pijnlijk!! (het was wel de waarheid)

kiyu
 
Hai hai,

Bedankt voor jullie lieve reacties...Het blijft gewoon vervelend als iedereen het altijd beter voor je weet en tuurlijk ben ik af en toe assertief genoeg om te zeggen van dat het onze eigen keus is...toch blijft het vervelend je altijd te moeten verantwoorden...meestal leg ik het weer naast me neer....maar soms denk ik en dit is de druppel!...niet dat ik dan boos wordt maar het irriteerd me...maar ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben!!
Sucses allen met julie eigen beslissingen!

Liefs San..
 
Hai,

Wij hebben een zoontje van ruim 2,5 jaar. En toen ik net bevallen was kreeg ik een PND. Daarom was het voor mij duidelijk: er komt NOOIT meer een kindje bij!!
Het was toen vervelend dat de familie van mijn vriend gewoon deden alsof ze die opmerking niet gehoord hadden. Gewoon doorgaan met zeggen: ach, je hebt nog een kamertje over, das wel handig voor de tweede. En: dadelijk kan ie toch lekker met z'n broertje of zusje spelen. Of van die dingen als: tuurlijk komt er wel een tweede, ga je vanzelf anders over denken.

Nu hebben we ook de knoop doorgehakt en gaan we voor een tweede. Maar het was wel prettig geweest als mensen ons in ons waarde hadden gelaten. We wilden namelijk écht geen tweede. En pas recent begon het een beetje te kriebelen. Het is gewoon vervelend als er zo aan je gevoel voorbij wordt gegaan en je het idee hebt dat ze zich bemoeien met dingen die ze niet aangaan.

Groetjes Ger.
 
Wij hebben 2 meiden, de oudste is  3,5 en de jongste bijna 2 en na haar geboorte kwam al de vraag: nu nog een jongentje erbij ?
En nog steeds krijg ik die vraag, zelfs mensen die zeker weten dat ik zwanger ben.
Of een schoonzus met een zoon en dochter die zegt: ja meer soorten zijn er niet.
Ik ben dolblij met mijn 2 meiden (en mijn man met zijn 3 meiden !).
Als er al een derde komt (we denken van wel, alleen wanneer ?) dan maakt het niet uit wat het wordt. Een derde dochter is toch ook prachtig.
Dus of je nou 1, 2 of 3 (of meer) kinderen hebt, volgens mij blijft die vraag altijd.
 
Terug
Bovenaan