Lijf na zwangerschap/afvallen

<p>Hoi hoi, </p><p> </p><p>Hier een baby van 5 maanden! Alles gaat erg goed alleen de kilo's blijven eraan plakken..  ik ben 100kg en ik irriteer zelf aan me lichaam. Wat doen jullie hier aan? </p><p>Ik zie geen tijd om te sporten/kan er mijn geld niet aan uit geven. </p><p>Ik probeer wel zoveel mogelijk buiten te wandelen enzo. Maar mijn buik blijft nog zo zichtbaar en dat vel gaat zo hangen. Soms heb ik er gewoon al last van. </p><p>Hoe is dat bij jullie? </p>

Hoi! Hier niet helemaal hetzelfde verhaal, maar wel herkenning, tijdens mijn zwangerschap 11 kg aangekomen toen zat ik op 96 kg. Wonder boven wonder woog ik 2 weken na de bevalling weer 11 kg minder vraag me niet hoe. Aangezien ik een aantal jaar geleden 96 kg woog zonder zwanger te zijn dacht ik nooit dat dat zo ineens weer weg zou zijn namelijk. Afijn na die tijd nog 6kg afgevallen ( dochter is nu 6mnd) en ja eigenlijk door simpelweg goed te eten, ik eet bijna geen brood alleen in het weekend. Ook wandel ik veel en loop de trap 20x op als ze wakker word als ze dr speen kwijt is :') maar die buik idd zit geen vorm meer aan niet dat ik die had ofzo maar het lijkt nu een uitgelubberde theezak ×D maar op zich heb ik het geaccepteerd want er heeft nou eenmaal een kindje ingezeten. Wellicht zou je via marktplaats een hometrainer kunnen aanschaffen ? Werkte voor mij super, maar je moet er wel plek voor hebben wat wij helaas niet meer hebben, maar 4 jaar geleden ben ik er 18 kg mee afgevallen naast goed eten en wandelen. Succes!

Hoi,
Zelf ben ik nog in mijn laatste weken van de zwangerschap. Maar daarna wil ik het volgende proberen (deed ik voor mijn zwangerschap ook en dit werkte voor mij goed). 
Elke dag op een rustdag na 10-15 min workout thuis. Denk bijv aan push-ups (eerst op je knieën) en planken (op je knieën) en zit-ups. Dit zal zeker helpen voor je buik. Kijk even op YouTube of andere sites hoe je dit goed moet uitvoeren. Je gaat na een maand wel verschil zien. Dit kost je geen geld en echt heel weinig van je vrije tijd. 
Verder zou ik adviseren om eens in te lezen in verborgen suikers. Echt overal zit suiker in terwijl je daar niet altijd bewust van bent. Denk bijv aan melk. Je moet niet gelijk alle suikers schrappen, dat is echt niet te doen, maar misschien kan je een paar producten aanpassen/verwijderen uit je schema.
Ik zou iig beginnen met kleine stapjes zoals bovenstaande en als je dit een maand/twee maanden volhoudt kan je eend kijken naar uitbreidingen of oefeningen verzwaren en je eetpatroon misschien weer een stapjr aanpassen.
Wat ik niet zal adviseren is extreem lijnen of dieeten. Dat helpt op de korte termijn maar is niets voor de lange termijn. Ik doe dat zelf niet meer zoek altijd naar een gezonde levensstijl zodat ik me ook niet druk maak als ik een keer zin heb in iets lekkers.
Tenslotte zou ik wel een realistisch doel voor jezelf neerzetten. Wat wil je bereiken? Gewichtsverlies? Lager vetpercentage of betere conditie? Niet alles kan immers tegelijk. Ik denk als je voor jezelf goed weet wat je wilt je wat gemakkelijker naar dat doel kan werken.
Hopelijk kan je hier wat mee. Veel succes in ieder geval.

Hoi,
Zelf ben ik nog in mijn laatste weken van de zwangerschap. Maar daarna wil ik het volgende proberen (deed ik voor mijn zwangerschap ook en dit werkte voor mij goed). 
Elke dag op een rustdag na 10-15 min workout thuis. Denk bijv aan push-ups (eerst op je knieën) en planken (op je knieën) en zit-ups. Dit zal zeker helpen voor je buik. Kijk even op YouTube of andere sites hoe je dit goed moet uitvoeren. Je gaat na een maand wel verschil zien. Dit kost je geen geld en echt heel weinig van je vrije tijd. 
Verder zou ik adviseren om eens in te lezen in verborgen suikers. Echt overal zit suiker in terwijl je daar niet altijd bewust van bent. Denk bijv aan melk. Je moet niet gelijk alle suikers schrappen, dat is echt niet te doen, maar misschien kan je een paar producten aanpassen/verwijderen uit je schema.
Ik zou iig beginnen met kleine stapjes zoals bovenstaande en als je dit een maand/twee maanden volhoudt kan je eend kijken naar uitbreidingen of oefeningen verzwaren en je eetpatroon misschien weer een stapjr aanpassen.
Wat ik niet zal adviseren is extreem lijnen of dieeten. Dat helpt op de korte termijn maar is niets voor de lange termijn. Ik doe dat zelf niet meer zoek altijd naar een gezonde levensstijl zodat ik me ook niet druk maak als ik een keer zin heb in iets lekkers.
Tenslotte zou ik wel een realistisch doel voor jezelf neerzetten. Wat wil je bereiken? Gewichtsverlies? Lager vetpercentage of betere conditie? Niet alles kan immers tegelijk. Ik denk als je voor jezelf goed weet wat je wilt je wat gemakkelijker naar dat doel kan werken.
Hopelijk kan je hier wat mee. Veel succes in ieder geval.

Terug
Bovenaan