Lijkt de fles niet meer te willen

Hallo mede-mama's

Mijn dochter Femke is alweer bijna 8 maanden oud. Ze eet al flink mee, fruit en warm eten gaan er goed in.  Nu lijkt het de afgelopen dagen wel of ze de melkflesjes niet meer wil.  
Ze krijgt  nu het volgende te eten:

07.00uur                bord pap
09.30uur                1/2 portie fruit met yoghurt
12.00uur                1 boterham  + half flesje melk
14.00uur                1/2 portie fruit
17.00uur                portie warm eten
20.00uur                laatste melkfles met  3 schepjes Bambix.

Al het eten gaat goed, alleen met de flesjes melk heeft ze veel moeite. Ze draait haar hoofd weg en wordt flink boos. Gisteren heb ik geprobeerd van  de laatste melkfles een bordje pap te maken, want ze moest toch wat eten en dat at ze (van een bordje) gulzig op.  Dus honger had ze wel..............Herkennen jullie dit ook........... En wat hebben jullie hieraan gedaan. Ik wil er liever niet aan toegeven, straks wil ze helemaal niet meer uit een flesje drinken.

Groet Esther.
 
Hoi,

Je kan idd een beker proberen.

Maar misschien is het allemaal wat veel.
Vraag me altijd af waarom kinderen s ochtends pap krijgen en dan gewoon eten op een dag en dan ook nog vlak voor het slapen gaan er nog een fles in willen krijgen terwijl er ook al groente in zit.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik heb het als volgt gedaan misschien heb je er wat aan.

S ochtends een boterham (als ze daar al goed van  eet tussen de middag)  met melk. (hier was het dan de borst) flesje van misschien 150cc (te vergelijken met een beker melk wat wij drinken)

Dan in de ochtend wat stukjes fruit (of fruithap weet niet wat ze normaal krijgt.

Brood als lunch met weer een bekertje melk of flesje 150cc.

Misschien nog een tussendoortje in de middag van een soepstengel en wat sap water.

Avond eten en de yoghurt die ze nu bij het fruit krijgt.
 
dan voor het naar bed gaan een klein flesje melk zonder nutrix.

Maar nogmaals dat deed ik hier omdat ik zo wie zo nooit pap of nutrix gegeven heb omdat ik dit overbodig vind.
Jij zelf kent je kind het beste en weet of dit zal werken en dus het proberen waard is.

groetjes

 
Hoi,

Mijn zoontje van 8,5 maand wil ook ineens zijn flesje niet meer. Als ik het papje uit een kommetje geef, eet hij ongeveer net zoveel als dat hij zou drinken uit een fles. Ik heb het consultatieburo gebeld en die geven aan dat hij in ieder geval minimaal 300 ml aan zuivel binnen moet krijgen per dag (incl. yoghurt, danoontje o.i.d.). Zijn schema is nu als volgt en dat gaat redelijk:
7.30 flesje 200 ml + bambix (of bordje; ligt aan zijn bui), meestal laat hij rond de 50 ml staan
10.00 fruithapje, vers gemaakt
12.30 1 boterham met 160 ml (de ene keer drinkt hij het op en de andere keer laat hij wat staan; wat ook helpt is om de melk een uurtje later te geven dan drinkt hij het in een keer op).
15.00 uur dixap 125 cc met een koekje
18.00 heel potje groente met danoontje erbij en soms wil hij nog wel 70 cc melk erbij, maar niet altijd.

Misschien kan je eens proberen om de melk bij de boterham ietsje later te geven zoals ik dat meestal doe. Dat helpt nogal eens omdat hij dan niet meer vol zit met zijn boterhammetje.

Groeten,
Sacha
 
Terug
Bovenaan