Lijkt zo langzaam te gaan......

Lieve allemaal, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ook ik ben uitgerekend in oktober van ons 1e kindje. Het duurde voor ons vreselijk lang dat we zwanger raakten en na 1,5 jaar hadden we de gynaecoloog maar eens opgezocht. Toen bleek ik net 2 weken zwanger, best grappig. Nu lijkt bij mij alleen alles heel langzaam te gaan. Ben nu 18 weken zwanger, maar van een echte buik is nog geen sprake. Binnenkort 20 weken echo en a.s. maandag weer naar de verloskundige, kan niet wachten! Hoe leven jullie naar dit soort bezoeken toe?

Hoi Irene,
Welkom en Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat grappig dat je toen je bij de gynaecoloog was al 2week zwanger bleek te zijn. Gaat alles goed verder?
Ik leef altijd ook heel erg naar de verloskundige bezoeken en echo's toe, heb daar altijd heel erg veel zinin en roep ook altijd 'kan niet wachten'. De laatste dag vind ik het dan toch altijd ook wel weer spannend. Maar tot nu toe gaat alles prima met ons kindje en de zwangerschap, dus het is volop genieten. Ik ben vandaag precies 20 week. Heb afgelopen week woensdag de 20w echo gehad en die was prima. Vooraf vond ik dat heel spannend, maar had daar ook wel heel veel zinin.. lekker uitgebreid je kindje bekijken. Ik vond het begin van de zwangerschap (de eerste 3mnd) juist heel langzaam gaan. Nu gaat het voor mijn gevoel heel snel.

Genietze van je zwangerschap!
Liefs rosan
(ook eerste kindje)

Hoi Rosan,

Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap. Vind je het niet spannend alles voor de 1e keer? Ik wel!
Met de zwangerschap gaat alles goed. Althans, dat denk ik. Ik ben een van de mazzelkonten die nergens last van heeft. Geen misselijkheid, klein beetje bandenpijn en de vermoeidheid van de 1e drie maanden is over. De combinatietest was meer dan goed en nu gaan we elke maand trouw naar de verloskundige. Ik werk nog fulltime, dat is dan wel iets wat ik na de zwangerschap niet meer ga doen. Hoe zit dat bij jou? Ik ga nog maar voor de helft werken en voor de helft voor de kleine zorgen. Wil jij al weten of het een jongetje of een meisje wordt? Wij twijfelen nog. Ook mijn buikje wil maar niet groeien vind ik zelf, ik hoop dat bij ons de tijd straks ook wat sneller gaat, want als de zomer heel erg warm wordt, denk ik toch dat ik een koud oord ga opzoeken haha.

Liefs, Irene

hoi irene

ik ben zwanger van de 2e maar vond het bij de eerste ook heel langzaam gaan. elk bezoekje zat ik af te wachten. me buik groeide niet pas met 26 weken begon je iets te zien. en er ware zelfs mensen die toen nog niet konden zien dat ik zwanger was terwijl ik toen al bijna 15 kilo was aangekomen.

nu bij de 2e gaat alles heel snel maar dat zal ook meer komen omdat me 1e nu 13 mnd is dus heb daar echt wel mijn handjes aan vol omdat me dochtertje nu gaat lopen en dus niks meer veilig is.

wel fijn da tje nergens last va hebt. hopen dat dat zo blijft. dit keer willen wij weten wat het wordt bij de eerste niet.

groetjes cindy

Hey Irene,
Ja ik vind alles ook heel spannend voor de eerste keer.. hihi..
Ook al zo'n mazzelkont dus! Ik heb ook geen klagen, want heb eigenlijk ook nergens last van. Af en toe wat last van mijn rug, maar weet dat mijn bekkengewrichten niet zo soepel zijn dus probeer daar goed rekening mee te houden, goed bukken, niet te zwaar tillen etc.
Wij hebben net vorige week de 20 wk echo gehad en die was ook helemaal in orde en we gaan ook trouw naar de verloskundige bezoeken, wat ik elke keer weer erg leuk vind!
Betreft werk.. ik zit nu al thuis te genieten van een heerlijk lang zwangerschapsverlof ;) erg luxe! Maar ook niet helemaal zoals eerst de planning was. Ben door mijn zwangerschap mijn baan kwijtgeraakt en toen heb ik besloten om dan maar lekker thuis te blijven en dan het eerste jaar ook maar thuis blijven. Kan ik even lekker fulltime moeder zijn! En dan zie ik verder wel weer wat er op mijn pad komt.
Wij weten al wat het geslacht van onze baby is.. We wilden het eerst niet, maar zijn op een gegeven moment gaan twijfelen.. steeds meer toen de 20wecho dichterbij kwam.. en onze nieuwschierigheid heeft het toch echt gewonnnen:p We hebben er geen spijt van! Verder niemand weet dat wij het weten.. alleen hier dan;) Is erg leuk, de familie en vrienden hebben ook niks geen vermoeden dat wij het weten en dat maakt het toch wel ons geheimpje, hihi.. we hebben er veel lol in. Beetje iedereen de tuin omleiden! Het vergaat me makkelijker dan ik had gedacht:p
Ik heb al wel een aardig buikje en het gaat echt hard vind ik. Ben er wel heel trots op. Alleen ben ook wel benieuwd hoe ik de zomer ga doorkomen.
Nou een heel verhaal alweer, haha..
Groetjes Rosan

Hoi Cindy,

De 1e nog maar 13 maanden en dan zwanger van de tweede? Ik ga het je niet nadoen! Lijkt me inderdaad handenvol werk en best zwaar! Wij gaan volgende week voor de 20 weken echo, kijk er echt naar uit. Afgelopen week bij de verloskundige alleen maar het hartje gehoord. Is ook heel bijzonder, maar ik vind kijken zo leuk! Trouwens, buikje begint zich nu eindelijk te ontwikkelen en gaat nog best hard!

Succes met de zwangerschap!

Groetjes, Irene

Hoi Rosan,

Hoe kan het nou dat je door je zwangerschap je baan kwijt bent? Dat mag toch helemaal niet? Wel enorm luxe om te weten dat je voorlopig niets hoeft. Mijn fulltime baan begint me momenteel wel een beetje op te breken, vooral omdat er erg veel druk achter mijn werkzaamheden zit. Een vervanger is er nog niet, dus dat wordt laatste moment werk. Onze 20 weken echo is volgende week. Kijk er enorm naar uit. Ik denk dat we dan per abuis beslissen of we het geslacht willen weten. Misschien is het wel helemaal niet goed te zien! Het lijkt me wel moeilijk om het dan geheim te houden! Ik ben namelijk een open boek, ze kunnen het gewoon aan me zien. Mijn buikje begint eindelijk en gaat nog best hard deze week. Het mooie weer komt eraan en we gaan eerst maar eens genieten van een welverdiende vakantie. Heb jij al last van vocht vasthouden? Dat begint nu een beetje op te komen.

Liefs, Irene

Terug
Bovenaan