Lijstje kindjes

(7330) (68cm) Finn (24 okt)
(6200 gr) (62 cm) Madelief ( 2 okt )
(6840gr) (66 cm) Mearle ( 6 okt )
(7000 gr) (66 cm) Jasper ( 6 okt )
(9040 gr) (73 cm) Willem ( 12 okt )
(5690 gr) (62 cm) Eline ( 18okt )
(7330 gr) (69/70cm) Finn (24okt)
(8050gr) (70 cm) Lieke [7 okt] .
(7450 gr) (71,5 cm) Jens (5 okt)
.
Willem is vorige week ook weer 'gekeurd'!
PPffff .... hij weegt nu ongeveer wat Laura woog toen ze een jaar werd, hihihihi!! Laura was, en is, dan ook wel erg lang en smal. Ieder kind is anders hè!

Wat leuk om te lezen hoe lang en zwaar de andere kindjes zijn. Vooral omdat ik nu geen enkel idee heb hoe lang en zwaar milan is. Milan is voor het laatst gemeten en gewogen op 10 februari en toen was hij 4900gr en 60cm. En wat pas 9 mei weer gedaan omdat hij dan eindelijk uit de gipsbroek is en dan ook weer mogelijk is om te meten en te wegen.

Lieke word door de war gehaald met Guusje en die is van 18 okt.

Lieke is namelijke 8240 en 68,5 cm.
Voorlopig weten wij niet hoe lang en zwaar ze is aan gezien ik de controles bij de verpleegkundige over mag slaan.

Jasper is inmiddels weer wat zwaarder geworden: 7280. 250 gram in een maand, wat te weinig volgens het CB, maar aangezien hij alert en vrolijk genoeg is, zeiden ze alleen maar dat ik maar wat fanatieker moet proberen hem aan het vaste voedsel te krijgen. Nu vind hij het gevoed worden met een lepeltje maar niets. Zo´n baby koekje vindt ie daarentegen heerlijk en ook alles wat wij eten wil hij ons uit de handen halen... Is er iemand van jullie die de Rapley methode doet/heeft gedaan? Misschien dat dat wat meer voor ons kleine man is..

Britt en mitchel hebben altijd zelf hun eten met hun handen naar binnen gewerkt.
Wel gaf ik er een lepel of vork naast en soms probeerden ze er mee te eten.
Ongeveer bij 1,5 jaar gingen ze netjes met een lepel of vork eten.
Zelf alles doen is een uitdaging voor ze.

Succes.

En dat hij maar 250 gr aangekomen is is altijd beter dan niets.
Ieder kindje is anders! En ze gaan niet altijd met de lijn mee van het cb. Jammer voor hun zolang hij vrolijk is en alles doet is er paniek om niets.

Eline moet 7 mei weer naar het buro en dan weet ik wat ze weegt en hoe lang ze is. Heb haar zelf wel gemeten een paar dagen geleden en toen was ze 64 cm. Wegen doe ik eigenlijk niet, omdat zolang ze eet en drinkt ik het wel goed vind. Groeien zoals Gina doet, zal ze toch niet doen. Ik ben net de kleertjes maat 62 uit de kast aan het halen en maatje 74 erbij aan het hangen. Gina was al aan 74 toe met een half jaar. Eline zit nog heerlijk op 68. Ze is fijner dan Gina en dat zal waarschijnlijk ook voorlopig nog wel zo blijven.

Terug
Bovenaan