Lijstje voor een meisje

Het is bijna zo ver, mijn dochter wordt in januari 1 jaar. Maar ik heb echt geen idee wat ik op haar lijstje kan zetten.
Ze heeft 2 broers van 2 en 3 jaar, dus het mag een beetje meisjesachtig. Maar wat is nou eigenlijk meisjesspeelgoed...

Keukentje, toettoet/zoef zoef, houten trein, duplo trein, mega bloks, heel veel auto's, pop, heel wagenpark met fietsjes/karretjes. We hebben al een hoop, haha!

Ze speelt ook voornamelijk met het speelgoed van de grote broers.

Iemand ideeën wat leuk is voor een meisje van 1?

Kinderwagen voor pop. Onze dochter vond het prachtig daarmee rond te struinen. Ongeacht of pop erin ligt ?

Kinderwagentje, poppenbedje, ... lijkt me wel fijn ?. Ik zie ons meisje er ook al achter lopen of allerlei spullen in dat bedje leggen/gooien ?. Staat hier ook nog op het verlanglijstje ?

Mijn dochter liep veel met haar pop. Dus ik dacht toen ook aan een uitrusting voor de pop. Het draagzakje heeft ze nooit aangeraakt, en het poppenbedje was erg leuk  om in te gaan staan, en die is dus snel stuk gegaan. Alleen het poppenflesje gebruikte ze heel veel. 

Verder was zij erg van het lezen en knutselen. Dus ik denk dan aan boekjes met een ander thema dan draken, ridders, monsters en voertuigen? Al vindt ze die ook heel gaaf hoor. 
Of SES My First lijn, met vingerverf, klei, wascokrijtbol. 

Ze is nu nog wat jong, maar vanaf 1,5 vond ze dingen als een rugzakje, gekke sloffen, een bing handdoek, parapluutje enzo erg leuk. Kan je misschien al wat op vooruit pakken. Of een leuke meisjesset van bordje, kommetje en drinkbeker ofzo. Set zwembandjes. Speldjes, elastiekjes. 

Mijn dochter kreeg voor haar eerste verjaardag ook nog een VTech telefoontje waar ze nog wel mee speelt. En een ballenbak tentje, en die is ook nog steeds een hit. Nog wel meer dingen, maar die heb je al of speelt mijn dochter niet mee. Veel dingen zijn ook pas later leuk, als rollenspellen op gang komen. Zoals verkleedkleren, winkeltje, theeserviesje enzo. 

Waarom zo nodig onderscheid hierin maken? Misschien is het geen meisje meisje maar een stoere dame die graag met het speelgoed van haar broers blijft spelen. Ik zou het lekker bij creatief speelgoed houden. En als ze 2 is kan ze zelf aangeven watvoor speelgoed ze wil.

Haha ik maak alles behalve onderscheid.
De pop is van m'n zoon en ze slaapt bijvoorbeeld onder een autodekbed in een graafmachine slaapzak. Dus een beetje meisjesachtig mag echt wel. Een roze meisje tot ze zelf anders wil, haha! 

Oh en haar Peppa Pig magnetisch tekentablet, en een houten vissenspel. Daar wordt nu nog steeds veel mee gespeeld.

Hier was little people huis echt hit met geluidjes en diverse poppetjes. Vind little people poppetjes sowieso erg leuk en tijdloos. Speelgoed wat wij lekker bewaren voor als we kleine kindjes op visite krijgen  of zelf misschien ooit kleinkinderen hebben. 

Terug
Bovenaan