Lijstje voor papa

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden, ik ben net met een lijstje bezig met dingetjes die papa moet regelen na de bevalling. Hebben jullie ook zo'n lijstje ? Zo ja, wat staat er allemaal op ?  Ik weet niet of ik wat vergeten ben namelijk , er staat bij mij op :

- telefoonnummers van degenen die gebeld  moeten worden van familie
- telefoonnummer en adres van de drukker voor het kaartje
- telefoonnummer van de kraamzorg
- en de gegevens voor de aangifte.

Groetjes
Bibi          

Dat is een goeie, nog niet eens aan gedacht. Als me iets te binnen schiet hoor je het meteen haha. Die van mij zal nog meer te doen hebben. Mijn andere 2 kids verzorgen enzo. Wordt nog een hele klus. Hopelijk kan ik gelijk naar huis na de bevalling.

Ik maak zelf niet zo'n lijstje. Ik ga er vanuit dat dat vanzelf allemaal goed komt. Ook de kraamhulp en vk zullen wel helpen herinneren wat er gebeuren moet.
Bellijst voor na de bevalling is bij ons heel simpel. We bellen alleen onze ouders en iik mijn beste vriendin. Onze ouders bellen dan de rest van de familie. Ik heb zoveel zussen dat het voor mij te zwaar is (na de bevalling) om iedereen persoonlijk te bellen en mijn verhaal te doen. Mijn zussen hebben dat ook altijd als erg zwaar ervaren en het bij een volgend kindje zo gedaan. Ze komen toch dezelfde dag nog wel langs en dan kan ik ook ons verhaal nog doen.
Wat verder wel een tip is is om al je vrienden en kennissen in een smsmap te zetten (of hoe noem je zoiets?) en dan met 1smsje iedereen te informeren over de geboorte.

Maar als jij het wel prettig vind om zo'n lijstje te hebben moet je het zeker doen!

Ha Bibi,

Ik heb het volgende op het lijstje staan (ligt al maanden klaar haha erg he?)

aangifte (denk eraan dat evt het ziekenhuis in een andere gemeente ligt en dat je aangifte moet doen in de gemeente van geboorte) heb ook de openingstijden erop gezet voor hem.

Bijschrijven pasgeborene bij zorgverzekering

bijschrijven bij uitvaartverzekering

en idd de rest had je al opgeschreven, hier staat een en ander ook op het lijstje wat de kraamzorg achter heeft gelaten voor na de geboorte, die zullen je wel vertellen wat te doen allemaal.

liefs Daantje

Ja, die zorgverzekering, dat is inderdaad een goeie. Die was ik dus totaal vergeten.
We kunnen hier in het ziekenhuis tegenwoordig aangifte van geboorte doen, dus dat is wel makkelijk.

Terug
Bovenaan