lijstjes

Ik heb het aanschaffen van babyspulletjes tot nu toe voor me uitgeschoven, ik wilde daar eens mee beginnen als ik eenmaal een huis zou hebben want ik kan al die troep toch niet kwijt op mijn studentenkamertje. Maar nu moet ik er toch echt eens aan beginnen, anders kom ik straks in de problemen, als het allemaal in 1 keer moet. Mijn vraag: weet iemand een praktische site waar lijsten staan van wat ik nou eigenlijk allemaal moet hebben? Ik kan wel lijstjes vinden voor de kraamtijd en een thuisbevalling enzo, maar alle andere dingen... het is zo veel en ik betwijfel of je alles wel meteen nodig hebt.
Alvast bedankt.
 
Zolang je kindje kan eten, slapen, gewassen kan worden en kleerjes heeft zal je de eerste dagen niets tekort komen zei mijn verloskundige ;-)
Geloof dat zij net zo nuchter in deze dingen is als ik...al heb ik wel een fleswarmer en een doos babyvoeding gekocht voor als ik geen borstvoeding kan geven..waar mijn verloskundige weer hartelijk om moest lachen...
Maak je dus niet al te sappel met lijstjes, concentreer je eerst op de basics en houd rekening met lange levertijden ;)

Groetjes José
 
He Loentje , alles goed?
Ik heb bij de eerste letterlijk het lijstje gevolgd, en ik heb sommige dingen nooit of slechts een keer gebruikt. Je moet niet vertrouwen op de commerciele lijstjes, die staan vol met "u wilt toch ook het beste voor uw kind"-onzin. Zo'n kleintje heeft jou nodig, en niet zo heel veel meer. Ik heb alles al in huis, dus ik maak me er niet zo druk meer om, maar ik wil wel een paar nieuwe kleertjes, want ik krijg een herfstkindje en mijn zoontje is een lentekindje dus zullen sommige kleertjes te koud zijn. Ik dwaal weer af...
Stick to the basics zou ik zeggen!

Grtz Muty

ps; Knap hoor dat je zo sterk bent geweest met die echo! Wel klote dat het niet lang genoeg duurde...
 
Ja precies, dat bedoel ik nou. Maar zonder enige babyervaring heb ik echt geen idee wat overdreven is en wat ik toch waarschijnlijk nooit ga gebruiken, of wat ik toch echt wel nodig heb.
Zucht... gedoe!
 
Terug
Bovenaan