lily padz

hoi,

ik geef mijn zoontje borstvoeding en dit doet eigenlijk al sinds het begin best pijn bij mij.
dat vind ik niet zo heel erg, maar nu heb ik sinds vorige week van die lily padz (siliconen dingen tegen het lekken) en nu zijn mijn tepels zo pijnlijk dat ik vannacht serieus heb overwogen om te stoppen met de borstvoeding, maar nu bedacht ik me vanmorgen dat het weleens aan die lily padz zou kunnen liggen dat het nu nog erger is geworden.
heeft iemand hier ervaring mee?
want eigenlijk wil ik helemaal niet stoppen met bv.

liefs marijke
mama van senna ( 6 weken)

Hallo Marijke,

Kan de pijn aan je tepels niet veroorzaakt worden door verkeerd aanleggen van je zoontje? Probeer hem eens in een andere houding te leggen, misschien scheelt dat.
Ik heb de lily pads ook een aantal keer gebruikt.  Maar omdat ik bang was dat ik pijnlijke stuwing zou kunnen krijgen omdat de melk niet weg kon lopen ben ik weer overgegaan op die weggooi dingen.
Sterkte!

Marianne

Hoi!!

Ik heb van meerdere moeders die BV geven vernomen dat met de lily-pads de kans op ontsteking en spruw vele malen groter is dan met gewone compressen.
De lily-pads kun je dus wel gebruiken, maar met mte... bijvoorbeeld een uitje/verjaardag ofzo.

ik gebruik de lily padz ook en heb er geen last van, het is wel belangrijk dat je ze na elke voeding schoonmaakt en laat drogen, dit is wel lastig dus gebruik ik ze alleen 's nachts dan hoef je geen bh aan. Maar je zou eens op de site van liy padz moeten kijken daar staan ook veel ervaringen op van mensen, misschien kan je daar ook je vraag stellen.

Terug
Bovenaan