lily padz

hi,

ik geef borstvoeding aan mijn zoontje en dat doet eigenlijk al sinds het begin best pijn, nou vindt ik dat niet zo erg. maar nu heb ik vorige week van die lily padz gekocht ( siliconen dingen die het lekken tegen gaan) , maar nu doen mijn tepels echt enorm pijn.
zou dat door die dingen komen? heeft iemand ook ervaring met die dingen?
ik heb ze nu maar ff niet erop gedaan.... kijken of het helpt.
vannacht heb ik echt overweegt om te stoppen met borstvoeding, maar vanmorgen bedacht ik me opeens dat het misshien hiermee te maken heeft.... ik hoop het maar.

liefs marijke

Hoi. Ik ken die pads niet dus daar kan ik je niet mee helpen.
Heb je al eens geprobeerd om te kolven,het is wel een handeling meer dus moet je er natuurlijk wel achterstaan. Ik heb altijd gekolft en dan in een flesje gegeven.
(Teun is te vroeg geboren vandaar) Hopelijk krijg je nog meer adviezen!
Ik weet dat je ook zo' n  lactatiebureau kunt inschakelen,die komen jou dan helpen.
Je kunt ook even je verhaal op ' voeding' intikken,daar leest ook altijd iemand mee die bij zo' n organisatie werkt. Succes!! Groetjes Mikkie.

Hoi,

wanneer borstvoeding geven pijn doet, heb je vaak niet goed aangelegd. Ik zou een andere houding proberen! Bijv de "rugby houding" met de voetjes onder je arm door. google maar eens voor andere houdingen...
over de lilypads: ik kan me zo voorstellen dat deze je tepels niet droog laten worden en dat ze daardoor vochtig blijven en extra week en gevoelig...
lijkt me dus bij pijnlijke tepels niet zo geschikt....
Je kunt evt ook de vereniging Borstvoeding natuurlijk bellen (0343-576626) dan krijg je telnrs van contactpersonen in jouw omgeving die je gratis advies geven. Heeft mij goed geholpen!
Ik hoop dat je de borstvoeding nog niet opgeeft!
succes!

he meis..

ik herken het wel een btje..
de allereerste x dat ze mn dochter aanlegden,dacht ik echt dat ze mn tepel eraf beet.. of dat ze haar een mes in de handen hadden gedrukt.. ik heb mn hele leven al erg gevoelige tepels... tog wou ik ook graag bv geven!! mijn kraamhulp heeft de volgende dag tepelhoedjes gekocht... vd plastic dingen die je erop legt als ze gaan drinken.. blijft gevoeloig.ma scheelt wel heel veel!!!!
misschien kun je dat es proberen!!
succes...
enne elke x dat je bv geeft is weer mooi mee genomen !!!
be proud!!!

kussie

ik heb zelf ook lily padz, maar omdat ik vermoed dat ze toch niet voldoende ademen gebruik ik ze niet continu (of alleen 's nachts of alleen overdag) ik wissel af met katoenen pads.

misschien ligt het aan het aanleggen, zou je een lactatiekundige in kunnen schakelen?

succes,
Janneke

Kijk eens of je uberhaupt die pads wel nodig hebt. De eerste 4 weken had ik wel altijd iets nodig tegen het lekken, maar daarna echt niet meer, ook niet 's nachts. Alleen als Vera aan de eerste borst drinkt lek ik 's ochtends uit de andere borst. Dan stop ik (als ik thuis ben) een schoon washandje in de bh.  

Terug
Bovenaan