LindamvMarissa

Hoi Linda,

Ik ben even benieuwd hoe de overgang naar Marissa's nieuwe bed is gegaan. Slaapt ze een beetje in haar eigen kamer en nieuwe bed? Wij denken hier ook over een ander bed maar ik vind het nog best een hele stap en ben erg benieuwd hoe het hier zal gaan.

gr.ing

Hoi Ing,

Er is hier nog niet geslapen in het nieuwe bed. Marissa gaat er overdag wel op liggen en maakt dan snurk geluiden, maar gisteravond heb ik haar in haar nieuwe bed gelegd, een verhaaltje gelezen en een liedje gezongen. Maar toen ik eenmaal wegging rende ze uit bed en begon hysterisch te huilen en tegen de deur te slaan. Ik heb haar toen teruggelegd en ben erbij gaan liggen, ze viel toen wel in slaap maar steeds als ik haar weg wilde leggen dan werd ze direct wakker. Uiteindelijk heeft ze dus in haar campingbedje bij ons op de kamer geslapen. We willen haar nu de middagdutjes in haar nieuwe bed laten doen. Als ze dan wakker wordt dan ziet ze waar ze is. We hopen dat ze op die manier went aan haar eigen kamer en haar nieuwe bedje. Misschien is het voor jullie een idee om een nieuw bedje te kopen voor Mette maar ook haar oude te laten staan. Dan kun je haar laten kiezen waar ze wil slapen en kan ze zo langzaam wennen. Ik moet wel zeggen dat zo'n meegroeibed op de kleinste stand echt enorm schattig is

groetjes Linda

Hoi,

Ik zie het al helemaal voor me dat Mette steeds haar bed uit komt, de kasten leegtrekt en meer van dat soort dingen.
We hebben ons oog laten vallen op het peuterbedbankje van bopita omdat dit goed in het kamertje past qua kleur en stijl. (Mette heeft een bopita kamertje) We vervangen alleen het bed en als ze groter wordt ook de commode. Maargoed ze ligt nog erg lekker in haar ledikant dus we hoeven het niet direct in huis te hebben. We bestellen het wel alvast in de komende 20% kortingsactie van prenatal eind volgende maand want het kan ineens erg hard gaan. Ik ben ook niet zo van de grote bedden hoor. Een tussenmaatje is toch echt veel schattiger. Ik heb je bedje bekeken op Ikea en die ziet er inderdaad schattig uit.
gr.Ing

hoi hoi

ook hier voor Ryan eindelijk zijn bed matras dekbed enz compleet, ik denk dat we het morgen gaan opzetten allemaal.
commode moet anders ingedeelt worden en er zullen spullen uit moeten want als meneer zijn bed uit gaat komen tja....
even vraagje nog voor linda:
is het niet een TE grote overgang voor je meisje??
EN een groter bed EN op haar eigen kamertje want ze is gewend om bij jullie te slapen toch??
misschien eerst het ene dan het andere doen??

nou ben benieuwd hoe het verder verloopt

groetjes moekje

Hoi Moekje,

Je hebt helemaal gelijk. Is ook een enorme stap voor haar. Ik ga dan ook maandag even bellen met het CB om te overleggen. Ik denk dat ze eerst op onze kamer in haar nieuwe bedje moet, en dan pas in haar nieuwe bedje op haar eigen kamer. Maar wil dus even weten hoe zij er over denken

groetjes Linda

Hoi Linda,

Maak je geen zorgen hoor! Over een tijdje slaapt Marissa gewoon op haar eigen kamer in haar nieuwe bed! Ze moet gewoon even de tijd krijgen om te wennen. Zoiets gaat niet 1,2,3. Ben benieuwd wat het CB gaat adviseren.

Groetjes Babybelle

Ik denk inderdaad dat het vanzelf goed komt al lijkt me op deze leeftijd overwennen best moeilijk. Ik vind het advies van het cb soms wat twijfelachtig. Die zullen wellicht commentaar hebben dat Marissa uberhaupt nog bij jullie slaapt. Ik zou zeggen volg gewoon je eigen gevoel want jij kan het beste aan je meisje zien waar ze aan toe is toch? Hoe gaat het met de middagslaapjes? Misschien is het een idee om haar in het campingbedje op haar eigen kamertje weg te leggen en als ze dat gewend is het grote bed op haar kamertje neer te zetten. Ik ben benieuwd hoe het overwennen naar een groot bed bij andere kindjes is gegaan. Ik zie er best tegenop moet ik eerlijk zeggen en ben ook wel wat bang voor het dekbedje. Ik denk dat we in een hoes een wollen dekentje doen.
Linda, hoe doe jij het met de aerosleep op dit nieuwe bed? Daar zit ik ook ff mee.

gr.Ing

Hoi Ing,

Eerlijk gezegd hebben wij de earosleep mee verkocht omdat ie niet op de nieuwe matras past. ik twijfel of ik nog een nieuwe ga kopen want omdat de matras in 3 etappes gaat zou ik 3 keer een nieuwe aerosleep moeten kopen. Zit dus te denken om het zonder earo te gaan doen

groetjes Linda

Terug
Bovenaan