Linker zij slapen

<p>Hoi allemaal!</p><p>Ondertussen ben ik nu ruim 19 weken zwanger, het slapen gaat steeds meer een dingetje worden ;) ik was eigenlijk altijd een buikslaper maar daar moest ik al snel vanaf. Ik probeer steeds naar mn linkerzij te gaan omdat ik overal lees dat dit beter is. Maar als ik snachts wakker wordt om te plassen ( dit gebeurt een keer of 4 per nacht ?) ben ik toch weer naar mn rechterzij gedraaid. Geen idee hoe lang ik daar dan al op lig, maar merk wel dat daar echt een voorkeur ligt... iemand enig idee of dit kwaad kan of iets ? </p>

Ik las ook overal dat op je linkerzij liggen beter was. Dus probeerde dit ook.
Maar tijdens mijn bevalling bleek dat ik veel beter op mijn rechterzii kon liggen. Onze kleine meid had een groeiachterstand en tijdens de bevalling bleek dat haar hartslag het beste herstelde als ik op me rechterzij lag. 
Het is dus vaak zo dat de linkerzij het beste is maar niet altijd! Ik zou me er niet te veel zorgen over maken dat je draait in je slaap hoor. 

Ghehe en dat slapen wordt alleen maar erger?
Ik ben nu 26 weken en zie er s’avonds gewoon tegenop om te gaan slapen!
Maarree ik zou me echt niet te druk maken over linker of rechter...
Ik wordt ongeveer dagelijks wakker op me rug.. je doet er niks aan! Als je slaapt is het allang fijn!

Mijn verloskundige zei me ook dat je het vanzelf merkt als een slaaphouding niet werkt voor jou of baby. Ik ben een rugslaper en ik kan op mijn zij in slaap proberen te vallen zoveel ik wil, ik word toch wel weer wakker op mijn rug. Ik ga het vanzelf merken als ik er benauwd van word. Het is belangrijker dat je aan je slaap toekomt.

Ik slaap op mijn linkerzij. Ik kom soms wakker op mijn rug, soms word ik wakker en doet mijn schouder pijn waardoor ik even rechts lig, dus kijk ook wat goed voelt. De houding waarin je in slaap valt is de houding waarin je het langst blijft liggen, daarom probeer ik links in slaap te vallen 

Hoi, 
ik zou je er niet te druk over maken. Ik deed dat namelijk ook, maar zolang jij lekker slaapt is dat het belangrijkste. Ik ben nu zelf 31 weken zwanger en een echte rugslaper. En ik slaap heeeerlijk! Af en toe draai ik op linkerzij, maar wordt toch weer wakker op mijn rug. Je lichaam en baby geven zelf wel aan of het gaat of niet. Ik kan bijvoorbeeld echt niet op mijn rechterzij liggen, dat doet zeer aan mijn buik en zij schopt me dan echt van die kant af, zo gauw ik naar rug of linkerzij draai is ze meteen rustig. 

Terug
Bovenaan