links of rechts handig?

A

Anoniem

Guest
Ik had er niet zo bij stil gestaan maar mijn moeder was hier gisteren en telkens als ik een stukje brood op Merels tafeltje van haar kinderstoel neerlegde dan pakte ze dat met haar linkse handje op, en stak het daarna in haar mondje.

Mijn moeder zei: goh, ze is links handig!
Mijn man en ik zijn beide rechtshandig maar mijn broertje links handig.
Ik weet niet hoe zich dit verder ontwikkeld...ben benieuwd

Speelgoed pakt ze ook links aan trouwens...

en is bij jullie kindjes al duidelijk een links of rechts handigheid zichtbaar?

op dit moment is Tess nog tweehandig (zowel links als rechts gebruikt ze) ik ben wel benieuwd wat ze gaat worden omdat mijn zoontje harstikke links is.

Groetjes sandra

Volgens een (kinder)fysiotherapeute die ik gesproken heb valt daar nog niets over te zeggen. Pas als ze gaan schrijven is dat te zien. (ik heb er geen verstand van hoor, dus dit is puur de mening van haar).
Ik ben wel erg nieuwsgierig wat Kian gaat doen. Want ik ben rechts en mijn man links.
Liefs Nelleke

Dean pakt zijn speelgoed links en rechts, maar duimt op zijn rechterduimpje. Dat komt omdat hij in het begin een extreme voorkeurshouding had naar rechts en kon dus makkelijker bij zijn rechterduimpje.
Je kunt er volgens mij nog weinig van zeggen. Mijn vriedin en haar man zijn allebei links en hun dochtertje van 3,5 jaar is rechts.
Ikzelf ben rechts en mijn man is zowel links- als rechtshandig, het kan dus nog alle kanten op.

Groetjes,
Nelly.

Hoi hoi,

Ik weet het het ook niet,Tess pakt zowel haar linker als rechter duimpje.En ook haar speelgoedjes ed pakt ze met beide handjes.Ook aan mijn haren trekt ze met alletwee haar handjes..hahaha..Ben wel benieuwd,wij zijn allebei rechtshandig.

Groetjes Kitty en Tess.

Ik kan er weinig van zeggen, hij gebruikt nu nog alle twee de handen

hoi,

In het begin deed jaimey bijna alles met links.
Na zo'n 4 maanden begon hij ook meer met rechts te doen en nu gebruikt hij ze dus allebei.
We zullen zien of hij links of rechts handig wordt

Thomas doet alles met rechts. Dingen pakken. kruipen met alleen de rechterbeen de linker sleept hij gewoon mee

Terug
Bovenaan