links of rechts

Zijn julli er al achter of je kleintje links of rechts is? Ik denk zelf dat mijn meisje links de voorkeur heeft. Dat handje gaat altijd als eerste in haar mondje, houdt langer een rammelaar vast en gisteren heb ik tot drie keer toe een rammelaar in rechts aangegeven en die pakte ze over naar links! Vanaf denk ik dus helemaal dat ze links gaat zijn.

Dat wordt dan een creatief kindje toch, en linkse schaartjes enz....haha

Ik weet niet of je al bij zulke jonge kindjes kunt zien of ze links of rechts zijn/ worden maar als dat kan dan denk ik ook dat ze links is. Ook onze kleine meid pakt veel meer met links dan met rechts en geeft over naar links. Zelf ben ik ook linkshandig dus wat dat betreft is het niet raar als zij dat ook is. We zullen zien.

Hier ook een lichte voorkeur voor links geloof ik, maar ik denk echt dat het te vroeg is om dat nu al te zeggen. Alle motorische dingen zijn nog zo in ontwikkeling! En mijn man en ik zijn beide rechtshandig, dus hij is niet erfelijk belast.

Ik heb pas ergens gelezen dat je dat nu nog niet kan zien. Pas veel later als ze gaan kleuren enzo! Seth pakte ook meer dingen met zijn linkerhandje, nu gaat het gelijk op. Noor heeft vanaf het begin al beide handjes gebruikt. Mijn zusje is links dus het zou best kunnen dat Seth dat ook is, toch geloof ik dat je dat pas veel later met zekerheid kan zeggen!

Ik heb ook gelezen dat je dit nog niet kunt zeggen. Als je kindje een voorkeur lijkt te hebben, moet je juist de andere kant stimuleren om te gebruiken. Dus als ze meer pakt met links, moet je zorgen dat ze ook rechts gaat gebruiken en omgekeerd natuurlijk.
Zo ontwikkelt een kindje beide kanten. pas als ze ouder zijn krijgen ze een voorkeur. Duurt nog wel een paar jaar.

Terug
Bovenaan