Links- of rechtshandig?

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's,

Hebben al jullie al een idee of jullie kindje links- of rechtshandig gaat worden?

Mijn man is nl. linkshandig en ik doe alles met rechts. Zo ik het nu zie heeft links de voorkeur bij Bram. Terwijl hij ook regelmatig iets met rechts pakt. Maar het meest gebruikt hij zijn linkerhand.

Zou dat al iets kunnen zeggen over welke hand ze gaan gebruiken om bijv. te schrijven?
Ik ben benieuwd.

Groetjes van Dianne mv Bram

Hiya momma's,

Ik weet het hier nog niet hoor, hij gebruikt links en rechts evenveel. Mijn man en ik zijn beide rechtshandig (maar mijn schoonouders zijn beide linkshandig...) Max gooit zijn bal wel met links, en nu roept mijn man dat dat zo moet blijven zodat ie later een linkshandige "pitcher" kan worden in honkbal....hahah die verdienen hier veel meer dan een rechtshandige (vraag me niet waarom, rare jongens die amerikanen) om dat een beetje tegenwicht te geven (en ook om mijn man te pesten haha) roep ik steeds dat ie niet zoveel heeft aan linksdraaiende pirouetjes als tie later naar ballet klas gaat :)

Ajuus, ilja

Hihihi

Ik heb wel eens ergens gelezen dat je het  pas kunt zien als ze groot genoeg zijn om werkelijk een potlood vast te pakken om te tekenen. Dàn pakken ze hem vast in de hand waarmee dat het makkelijkst gaat, en van daaruit wordt de links- /rechts handigheid bepaald.

Toch vreemd, ik ben rechtshandig, maar hubbie schrijft met links en doet verder alles met rechts... wat maakt hem dat dan? rechts- of linkshandig?!?!?!

Groetjes happyM.

Ze gebruikt eigenlijk beide handen nog veel, maar kleurt met rechts.

Haha Ilja, de pappa van Stijn heeft ook bedacht dat ie een “lefty” moet worden... alleen dan Bowler, de pitcher bij cricket.
Maar ik vrees voor hem dat Stijn toch meer met rechts dan met links doet.

Hoi,

Het is inderdaad zo dat je pas 100% zeker weet of een kind links- of rechtshandig is als het ongeveer 4 jaar oud is. Dan heeft het kind een specifieke voorkeur die zichtbaar wordt bij het schrijven, kleuren, knippen, spelen etc.
En dan heb je nog mensen die rechts- en linkshandig zijn. En happyM, zo iemand heet een ambidexter.....
Skip gebruikt nu ook nog afwisselend zijn linker- en rechterhand, wat op dat moment het beste uitkomt.

Groetjes, Noortje mv Skip

Terug
Bovenaan