Lintworm?! Zonder grapjes: ze vraagt de hele dag om eten

<p>Hoi,</p><p>Zoals de titel doet vermoeden: onze peuter van bijna 2,5 vraagt de hele dag om eten. Ze komt niks te kort, heeft lekkere chubby beentjes en wangen, maar nog zeurt ze de hele dag om eten. Soms gewoon omdat ze iets te zeuren wilt, maar vaak lijkt ze echt hongerig en neemt genoegen met een (of 2 of 3 of??) rijstwafel.</p><p>Wie heeft ook een lintworm-peuter en hoe ga je ermee om?</p>
 
Volgens mij groeien kindjes altijd met vreetbuien ?
Ach zolang je gezonde voeding aan bied, stuk fruit, extra boterham bij de lunch, lekker gezond portie avondeten is daar niks mis mee volgens mij...
 
 
Onze peuter van nu 3 jaar en 9 maanden heeft ook van die dagen. Wij geven dan gewoon gezonde snacks.. snack tomaatjes, fruit, komkommer, soms een extra broodje..
Vaak gaat dit gepaard met een groeispurt. Nou is mijn peuter wel 109.5 cm en 20 kilo ?
 
Haha heel herkenbaar ons zoontje word in april 3 jaar en heeft dit ook. Roept de hele dag ik heb honger, ik wil een boterham, ik wil een banaan het hoort er denk ik gewoon bij! Zolang het boterhammen zijn en fruit maakt het toch niks uit
 
Het is ook zo dat ze onverzadigbaar lijkt. Na een ontbijt van 2 broodjes, een banaan en blauwe bessen kan ze nog om meer vragen, bijvoorbeeld. 
Groeispurt, denk ik ook ja. Ze is nu ook ca. 95cm, dus een lange slungel voor haar leeftijd.
 
Ja dat is hier ook het geval.
Paar weken geleden was het smorgens een gevecht voor te ontbijten dus ik ben hier wel blij mee ?
 
Wat wij doen is na de boterhammen een beschuit of cracker aanbieden. Moeten ze veel op kauwen (en dus even mee bezig; smeren, snijden en dan nog al dat kauwen) istie meer verzadigd (als je langer over je eten doet krijg je beter het signaal dat je vol zit) en een cracker/beschuit kan geen kwaad! Valt te proberen ? hier is t in ieder geval een succes. (onze zoon is nu 2 maar kan eten als een bouwvakker haha)
 
Terug
Bovenaan