@ Lis

He Liset,

Ik las net je reactie op het topic over snoepen.
Als ik het goed begrijp, eet je zoontje van 3 jaar pinda's.
Ik zou je echt willen waarschuwen dit niet te doen.
Ik heb recent op mijn werk nog een kindje van 4 meegemaakt dat er in gestikt is.
Ook kunnen kids zich heel makkelijk verslikken in een pinda waardoor hij in de longen schiet waar hij een chemische longontsteking kan veroorzaken met alle gevolgen van dien. Ik hoorde pas nog in het Sophia dat pinda's echt berucht staan om de ellende die ze kunnen veroorzaken.
Ik wil me natuurlijk niet met jouw manier van doen gaan bemoeien, daar heb ik niets mee te maken, maar dit is echt goed bedoeld !!

Liefs, Sophie

Ja we hebben er wel heel lang mee gewacht hoor ik vond het ok altijd eng en hij was 3 en een half en nou inmiddels 4 maar dank je wel voor de waarschuwing. Hij eet het ook alleen maar samen met zijn vader anders niet en dat is niet vaak.Het is ook een pindakaasfreak hihihi

Das lief van je bedoeld, Sophie.....
Het advies is in ieder geval om kids het liefst tot hun 3e jaar geen pinda's te geven (even voor de andere moeders onder ons....).
Leah heeft een pinda-allergie (achter gekomen tijdens de borstvoedingsperiode, reageerde erg heftig als ik pinda's at......) en voor de zekerheid heb ik altijd een epi-pen bij me, dus ben altijd erg alert als het gaat om pinda's en kinderen......

Zal er verder niet teveel over zeuren, haha, maar lieve mammies, hou ze lekker lang van de pinda's af.....

thalia eet zo vaak pinda's met ons.
gewoon samen. zij in de stoel, ik op de bank. of ze zit bij mij op schoot.
wil haar wel altijd kunnen zien als ze dat soort dingen eet, maar ze kauwt t goed.
en gelukkig geen allergie hier.
dan hadden we er al achter moeten zijn :D
en wat betreft t stikken: nathalia is kort geleden bijna in een stukje konkommer gestikt. kan dus overal wel mee gebeuren.
maar wel goed dat je t hier neerzette :D

liefs, do

Hallo,

Ook Tijn eet af en toe een borrelnootje of japanse mix waar pinda in zit (alleen met een verjaardag).
Ik denk dat je heel goed naar je kind moet kijken. Bente krijgt voorlopig echt niets met pinda want ze verslikt zich regelmatig. Tijn daarentegen heeft zich nog nooit ergens in verslikt. Hij kauwt altijd goed en at bijvoorbeeld met 14 maanden al rauwkost, dat hoef ik bente nu nog steeds niet te geven.
Maar goed ieder moet natuurlijk voor zichzelf bepalen wat hij wel of niet geeft.

Groetjes Danielle

Emma eet vanaf haar 3e jaar ook pinda's en borrelnootjes bijv. En dat gaat heel goed. Ze verslikt zich ook nooit. Renske mag van mij dat nog niet.

Hallo meiden,

Zo zie je maar, ieder doet het op zijn eigen manier.
Het was ook zeker niet mijn bedoeling te discussieren of ze nu wel of geen pinda's mogen.
Ik wilde alleen maar aangeven vanuit mijn opleiding en ervaring met kindjes en pinda's dat het echt heel gevaarlijk kan zijn.
Dat was alles :)

Liefs, Sophie

Terug
Bovenaan