liselottebroek: hoe is het gegaan?

A

Anoniem

Guest
Ben even benieuwd hoe het was bij de VK.
Ik las elders nog een tip, maar toen was jij al onderweg waarschijnlijk.

Maar goed ik hoor graag even.

gr mama van MD

Hoi md.
wat lief dat je zo aan me denkt.
ik ben al geweest en ze heeft naar het hartje geluisterd en het klonk gewoon allemaal goed.
was een hele lieve vk en ze begreep ook goed dat ik mezelf drukmaakte.
ze zei dat met de 20 weken je wel eens een paar dagen geen leven kunt voelen.
dat is gewoon normaal.
normaal heb ik elke dag leven en nu had ik dat ineens niet daarom was ik zo geschrokken.
de vk zei dat ik altijd mag bellen als ik onzeker ben.
dan mag ik gewoon komen en dan luisteren ze gewoon even.
ze zei het is voor ons een kleine moeite en dan ben ik gewoon gerustgesteld.
dus ik ben blij dat ik ben geweest anders had ik me druk blijven maken.
bedankt dat je zo met me meeleefde.
gr lisette

Ik leefde zo mee, omdat ik hetzelfde ook heb en ik ben donderdag 20 weken!

Ik voel het soms ook helemaal niet........maar het is wel fijn als je even gerustgesteld bent!

Heerlijk dat het nog zo goed gaat! Geniet er lekker van!

Ik heb trouwens gelezen dat als je met je beide handen stevig tegen de baarmoeder aandrukt en de ballon als het ware vastpakt en zachtjes wiegt, dat de baby daar heel goed op reageert en ook naar je hand toekomt..
Ik deed dat dus net en voelde meteen geborrel en beweging.........wil jij het eens proberen of het bij jou ook werkt?

gr mama van MD

Hoi hoi,

Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat! En wat fijn dat het "normaal" is als je de kleine een dagje niet voelt. Bij mijn eerste reageerde ik veel rustiger dan nu, toen dacht ik"ach hij heeft ook een luie dag" Maar nu wil ik ze perse voelen elke dag en kan best ongedurig worden.....Ben deze keer zo overbezorgd en dat past niet bij me.
Ik moet me dus niet al te veel zorgen maken dus...!

Groetjes en succes bij je 20 weken echo!!!

Groetjes Bertine

Hoi teygetje,
ik begrijp wat je bedoelt want mezelf drukmaken hoort ook helemaal niet bij mij.
ik had dit bij mijn eerste ook niet.
mijn 20 weken echo heb ik vorige week al gehad en alles was goed.
gr lisette

Hoi mama van md.
ik heb het geprobeerd maar bij mij lukte het niet.
maar heb hem vanmiddag toen ik terugwas al wel even gevoeld.
ik zei toen tegen hem/haar dat het een vuile smiecht was.
kon er toen wel mee lachen.
gr lisette

Weet je ik heb ook een beetje het idee dat ik nu meer bezorgd ben als ik een tijdje niets voelt, dan bij mijn eerste.

Misschien komt dat ook wel, omdat ik van mijn eerste alleen nog heel goed weet hoe het voelde verderop in de zwangerschap en dat je hem de hele dag door wel voelde.
Maar ik weet niet goed meer hoe vaak ik hem in het begin voelde, tja en dat maakt wel eens onzeker.

gr mama van MD

Hoi Lisette

Fijn dat alles goed was joh!
Ik herken je onzekerheid, ik ben nu voor de 2e keer zwanger, en ook ik voelde mijn kindje soms dagen niet.
Bij Alessia voelde ik het al met 18,5 week en dan al echte duwtjes tegen mijn hand, vriendlief voelde het met 20 weken al.
Dit kwam toen door dat mijn placenta aan de rugzijde lag. ( zei de vk)
Nu voelde ik maar niks, en heb het vorige week aan de gyn gevraagd toen ik onverwachts naar het zk moest.
Mijn placenta blijkt nu aan de buikzijde te liggen, en daarom voelde ik het dus later en ook minder.
Nu moet ons beebje als het ware tegen een "kussen" schoppen.
Gelukkig voel ik het nu ook wel vaker, maar onzeker blijf je wel!
Komt vast allemaal wel goed :)

LIefs

Terug
Bovenaan