Lisenka!

Hoi Lisenka,

ik wilde al een tijdje een topic openen vanwege de geweldige naam MEIKE.

hebben jullie ook variaties op haar naam? Als Meike eens wat met geweld omduwt noemen we haar Mike. Omdat hier in Friesland de klanken van de 2 namen best dicht bij elkaar liggen horen de meeste mensen het niet en wij hebben er altijd wel lol om.

Gaat het goed met jullie Meike?? Met onze lieverd best wel hoor. Ze zal na de Sint naar het zh moeten voor keelamandelen te laten verwijderen maar dat zien we dan wel weer. Neusamandel is al weg en dat was een drama maar toen was ze 1,5 jr...

Oh ja leuk he 2 dochters! Wij dachten heel lang dat Isa een broertje kreeg maar gelukkig werd het onze Meike  maar dat zeg ik nu natuurlijk een broertje was voor Isa net zo welkom geweest. Toch zie ik heel veel leifde en plezier tussen die 2. Heerlijk om te zien!

Groetjes Renske

Hoi Renske,

Tja, wat kan ik zeggen, inderdaad een geweldige naam  MEIKE.
De naam Meike hadden we pas 2 weken voordat ik uitgeteld was! Ik zag de naam ergens in de krant staan en we wisten toen allebei, dat wordt het als het een meisje wordt! Als ze nu aan het mopperen is zeg ik wel eens Meikie tegen haar maar meer varaties hebben we nog niet!

Jullie wonen in Friesland? Waar precies? Mijn manneke komt uit Friesland en mijn schoonmoeder (echte fries) heeft wat moeite om de naam Meike goed uit te spreken. Ze zegt vaak Meike op z'n Fries dan wordt het echt "Maike". Dan flap ik er echt uit dat ze MEIKE heet, met een korte EI! (maar ja, een ei in het fries is ook een ai...)

Meike doet het goed, is alweer 4 maandjes oud en is een echt lachebekkie! Kan echt uren wakker liggen 'praten' en vindt haar zus Tessa heel interessant! 2 meiden in huis is echt super, ik ben benieuwd of het nog leuker wordt als Meike wat ouder is en ze 'samen' spelen.

Wel spannend voor jullie Meike om de keelamandelen te moeten verwijderen. Heeft ze er veel last van  / onstekingen? Bewaar maar een Sinterklaaskadootje voor je meissie!

groetjes,  
Lisenka mv Tessa & Meike

Jee die foto, Lisenka wat een prachtmeid!!!

Echt een superfoto! En een mooi rond hoofd hebben ze ook gemeen haha
Ja Meikie hebben wij ook idd als ze moppert of als ze wat aan het miepen is.

Wij wonen op Vlieland dus iets minder Fries omdat de cultuur en taal minder aanwezig is haha maar tis idd "Maike" . Ik verbeter ook hoor, je wilt toch dat ze je kindje bij de goede naam roepen.
Grappig dat je manneke er vandaan komt. Wij komen alltwee oorspronkelijk niet uit Friesland. Ik uit Noord-Holland en vriendlief uit Zeeland. Tja hoe je dan op Vlie komt dat is weer een heel verhaal haha

De Sint is de dametjes echt niet vergeten dus dat komt goed. Geef jij de zusjes een knuffel?? Ze zullen echt wel naar elkaar toetrekken hoor! Isa hing ook altijd minutenlang boven haar, dat was al geweldig om te zien. Nu haalt Meike Isa juichend uit school op. Alle ouders altijd lachen om haar enthousiasme.

Liefs
Renske mv Isa en Meike

Terug
Bovenaan