Lisexcisie en extra echo's

<p>Lieve (bijna) mama's, </p><p>Ik zit met een dilemma. Ik ben nu 15 weken zwanger. 9 jaar geleden heb ik een pap4 gehad en hebben ze de cellen met een lisexcisie weggesneden. Ik ben al 10 jaar bij de gyneacoloog hier 80km vandaan (in die tijd woonde ik daar) en hij heeft aangegeven dat ik door deze lisexcisie een verhoogde kans heb op vroeggeboorte, waardoor ik dus extra echo's zou moeten krijgen om mijn baarmoedermond te meten. </p><p>Nu ben ik door de verloskundige besproken in het medisch team hier in de buurt (dus bij een andere gyneacoloog). Zij voeren een ander beleid, waardoor ik nu dus niet in aanmerking kom voor de metingen. </p><p>Ik maak mij hier best wel zorgen om, want wat als ik de metingen wel nodig heb en nu dus niet krijg?</p><p>Wie heeft nog meer een lisexcisie voor de zwangerschap gehad? En hoe is jullie ervaring tijdens de zwangerschap? </p><p>Liefs,  </p>

Hallo,
Vorig haar oktober is er bij mij een lisexcisie gedaan en in december kwam ik er achter dat ik zwanger was. Tijdens de zwangerschap ben ik onder controle geweest bij de verloskundige en heb ik geen extra echo's gehad ivm de lisexcisie. Ons mannetje is geboren met 39 weken, hele nette termijn dus.
Zou je zorgen goed bespreken en in overleg met de verloskundige een plan maken waar jij je prettig bij voelt.

Hier ook. 2 jaar en 4 jaar na de lisexcisie 2 zwangerschappen voldragen tot 40 en 41 weken. Geen bijzonderheden bij zwangerschap en bevallingen, behalve dat ze megasnel gingen 

hier tweemaal een lisexcisie gehad, en kleine voldragen tot 39 weken. Ik heb tijdens de zwangerschap wel 2 keer een controle gehad bij mijn gynaecoloog, maar zag er elke keer netjes uit zoals bij ieder andere vrouw.
Ik zou me er niet druk over maken als ik jou was. En als je dat wel blijft doen gewoon even een controle aanvragen! 

geniet van je zwangerschap! 

Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen dat het dus ook vaak wel goed gaat :). Ik heb bij mijn verloskundige aangegeven dat ik me hier wel zorgen over maak, maar ze (stagiaire) wist niet zo goed wat ze daarmee moest. Ik heb over 4 weken weer controle dus als het me dan nog zo hoog zit bespreek ik het opnieuw!

Terug
Bovenaan