Listeria

Weet iemand wat de symptomen zijn van een listeria besmetting?
Ik heb nl. net eiersalade van de Johma gegeten en later bleek dat (van het net gekochte bakje) het klepje niet goed dicht gezeten heeft onder het dekseltje.... zucht ben nu dus wel ongerust..... is er kans op besmetting of niet? Voel me nu al misselijk alleen al bij de gedachte!
 
Ik lees net in wij jonge ouders dat de kans op een listeriabesmettig bij zwangeren 0,0025 % is. Misschien stelt dat je gerust. Symptomen hoeven er helaas niet altijd te zijn.
Sterkte ermee en maak je niet te druk, want dat is ook niet goed.
 
nee joh. maak je maar niet al te druk.

het zal allemaal wel meevallen. als de datum nog goed was...en het stonk niet ofzo.
en trouwens voor de anoniem van 18:45: listeria komt niet alleen voor in vlees. jij bedoeld waarschijnlijk toxoplasmose.
groetjes sandy
 
Ik heb me ook een keer echt ziek gevoeld toen een collega zei dat de taart die ik had gegeten al een dag buiten de koelkast had gestaan. Ze had zo op me ingepraat dat ik het ging geloven. Achteraf zei ze dat ze het verzonnen had.
Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik - anders altijd zo nuchter - zo 'hysterisch' had gereageerd.
Luister dus serieus naar je lichaam en niet naar een openstaand klepje.
Was de houdbaarheidsdatum wel goed, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand, want in de winkel staat het ook in het koelvak.

groeten
Claudia
 
Terug
Bovenaan