Litteken bij baby

<p>Mijn baby heeft in haar eerste maand een wondje tussen haar wenkbrouwen gekregen (geen idee hoe; schoonmoeder paste op). Nu is ze bijna 7 maanden en het is een paarse litteken geworden . Daarnaast heeft ze babyeczeem en heeft ze rode streepjes. Ik gebruik een zalfje van aloe vera, kokosolie en vitamine e en smeer dit dagelijks in. Het maakt de huid rustig en houdt het soepel. Luieruitslag verdwijnt dezelfde dag als ik het ingesmeerd heb. </p><p>Mijn eigen moeder vertelde dat baby's geen littekens krijgen door krabben (anders zouden haar kinderen - en dus ik - onder de littekens zitten). Klopt dit? </p><p>De andere krabjes (waar ik wel bij was) zijn wel verdwenen.. </p><p>De litteken tussen haar wenkbrouwen blijft mij aankijken. Wat kan ik doen om het lichter te maken? </p>

Ik merk bij mijn zoontje dat veel van zijn krab littekens weg zijn. Ik smeerde wel biodermal litteken crème, maar begon wel na 2 weken al met smeren, zodra het wondje geheeld was zeg maar. Geen idee of dat geholpen heeft. 
Mijn dochtertje heeft sinds november ook een flinke krab op haar wang. Ik dacht, dat trekt wel weg met als de rest. Niet gesmeerd. Maar hij zit er dus nog steeds. Het zal met de tijd wel minder worden hoop ik. Misschien toch maar smeren...

Ik weet niet of het waar is eigenlijk. Mijn dochter is als babytje gestoken door een mug en kreeg hier een allergische reactie op. En vertel een baby van 2 maanden maar dat ze er niet aan mogen komen. Nu is ze bijna 4 en heeft ze alsnog een litteken hiervan op haar arm. Ik heb nooit gesmeerd, misschien dat dat verschil maakt.

Terug
Bovenaan