<p>De categorie klopt misschien niet helemaal maar dit komt volgens mij het dichtst in de buurt.</p><p>Afgelopen zomer ben ik bevallen van mijn zoontje via een geplande keizersnede. Kijk terug op een fijne ervaring, herstel viel me alles mee en ik heb ook min of meer wel weer m’n ‘oude lichaam’ terug.</p><p>Ben alleen benieuwd of er dames hier zijn die ook een keizersnede gehad hebben die mij kunnen vertellen of de ‘bobbel’ (weet niet hoe ik het anders moet zeggen) boven het litteken ooit nog weggaat. Volgens mij is het een teken dat niet alle huidlagen helemaal goed aan elkaar gehecht zijn, wat resulteert in dus een soort iets dat lijkt op een kleine vetrol boven het litteken. Vind het niet héél erg, maar ook weer niet heel mooi. M’n buik was altijd plat met veel buikspieren, die laatste zijn wel weer bijna terug en op zich is hij ook gewoon weer plat, op dat bobbeltje na dus, vind dat gewoon jammer en je kunt trainen wat je wil maar dat gaat niet weg!</p><p>Begrijp me niet verkeerd, ik vind het litteken zelf helemaal niet erg en vind het ook niet erg dat je aan m’n lichaam kunt zien dat er een baby in heeft gezeten (en uit is gekomen). Het verhaal achter dit litteken is natuurlijk geweldig ?. Maar vind dit kleine dingetje gewoon een beetje jammer. Ook omdat vrijwel het enige dat ik gezegd had over wat ik (liever niet) wilde voor de keizersnede was dat ik niet gehecht wilde worden door de coassistent - en ik juist die co uiteindelijk mij zag hechten (maar ja, dan ligt er zo’n frummeltje op je en ben je wel even met wat anders bezig dan iemand daarop aanspreken).</p>