litteken keizersnee

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik bijna 19 weken zwanger van ons tweede kindje. De eerste is geboren d.m.v. een keizersnee (13 maanden geleden).
Nu heb ik eigenlijk al vanaf dat mijn buik wat begint te groeien veel last van mijn litteken.
Het is heel gevoelig, trekt en jeukt ook regelmatig. Ik heb nu ook al een flinke buik en ook dit kindje is groot.

Herkent iemand dit? Kan het kwaad?
 
Mijn eerste is ook gekomen met keizersnede en nu zwanger van de 2e (38w3d), Inderdaad was bij mij in het begin het litteken ook gevoelig en had ik last van jeuk. Ook de kleur van het litteken veranderde, maar ik moet zeggen dat ik er nu geen last meer van heb. Het rekt toch allemaal mee. Ze zeggen dat je het beste 1 jaar kunt wachten met zwanger raken na de keizersnede. Ik weet alleen niet hoe het met de bevalling gaat? Dan komt er toch nog meer spanning op de onderbuik te staan, lijkt me. Hier kan ik over een tijdje meer over zeggen.

Groetjes en succes
Ellen
 
onze oudste is ook dmv een keizersnee geboren, de tweede gewoon (en deze derde ook gewoon hoop ik!) Vlak na de keizersnee ben ik is mijn galblaas verwijderd. Dit litteken zit net onder mijn ribben. Van die laatste had ik het meeste last. Een vriendin van mij vertelde me dat 'nertsolie' van Milene heel goed hielp. Ik heb toen een flesje gekocht op zo'n party, en idd hielp dat bij mij. De jeuk werd minder en had er minder last van. (misschien een idee)
Bij de bevalling voel je wel andere dingen als je litteken. Ik had er tenminste geen last van bij de bevalling. Maar ook dit kan misschien per persoon verschillen.

Succes en sterkte ermee,
Groetjes Brenda
 
Hoi Ellen en Brenda,

Tweede poging om te reageren. Ik hoop dat het nu wel goed gaat en dat ik niet twee keer hetzelfde berichtje  er op zet. Ben helaas beetje onhandig...
Bedankt voor jullie reactie. Ik was idd. benieuwd of je er de hele zwangerschap last van zou houden of dat het minder zou worden naarmate de buik zou groeien.
Ik ben 9 maanden na mijn keizersnee opnieuw zwanger geworden, volgens de gyn ook snel, dus misschien daarom zoveel last ervan.
Ik zal ook eens achter die olie van Mylene aangaan. Bedankt voor de tip.
Ik begreep uit jullie berichtjes dat jullie bij deze zwangerschap voor een "gewone"bevalling gaan. Ben heel nieuwsgierig maar wat was de reden voor de keizersnee?
 
Bart was gehaald dmv keizersnee, omdat hij in volledige stuit lag, met zijn hoofd achterover. Ze konden hem niet proberen te draaien, want dan zou hij zijn nekje breken. Ook mocht ik absoluut geen weeën krijgen, want ook dan zou hij zijn nekje kunnen breken. Hij is dus gehaald, 2 weken voor de uitgetelde datum.

En waarom had jij een keizersnee?

Groetjes, Brenda
 
Hoi Brenda,

Wat een eng verhaal! Gelukkig dat er een keizersnee bestaat.
Mijn verhaal is iets anders. Ik heb een keizersnee gehad na volledige ontsluiting en 2 uur persen. Mijn dochter was te groot en/of mijn bekken te smal.
Ik zie hierdoor erg op tegen de komende bevalling. Ik wil de teleurstelling niet nog eens mee maken en maak me zorgen over de gezondheid van mijn kindje.
Mijn gyn. heeft aangegeven dat de kans op een keizersnee wel weer groot is, maar er worden geen garanties gegeven. Mocht dit nu een klein kindje zijn (wat het hoogst waarschijnlijk niet is) of eerder komen, gaan we voor de "natuurlijke"bevalling.
Ik krijg best wel veel negatieve reacties van mensen als ik zeg dat ik hoop dat dit een geplande keizersnee wordt. Ik ben ook echt niet te beroerd om 'zelf" te bevallen, maar als het bij voorbaat al een zinloze opgave wordt, dan liever een keizersnee.
Ik begrijp uit jouw verhaal dat jij na Bart een kindje hebt gekregen via de "natuurlijke"weg. Jij zult het verschil dus wel goed weten. Ik hoop voor je dat het nu ook gaat lukken.


Groetjes,

Marieke
 
hoi meiden,



ik heb met de 1e ook een spoed ks gehad omdat ik help-syndroom had en
er gevreesd werdt voor het leven van de baby, ivm harttonen. Nu bij de
2e zwangerschap, 13 mnd later, heb ik ook wel last van mijn lidteken,
volgens de gyn komt dat omdat mijn lidteken niet goed geheeld is en
veel lidteken weefsel heb. Hij heeft dan ook een 2e ks niet
uitgesloten, nu moet ik wel eerlijk bekenen dat als het uiteindelijk
uitdraaid op een ks ik het niet erg vind omdat je weet wat er gaat
gebeuren en ik de 1e ks als erg positief heb ervaren, maar als het
natuurlijk kan dan ga ik daar zeker voor.



Ik ben wel benieuwd of ik nu de zwangerschap vordert (19 wkn 3dgn) meer
of minder last van mijn lidteken ga krijgen, maar dat zal de tijd leren.



groetjes carreen

 
Hoi,  

Ik heb 2 jaar geleden een keizersnede gehad en ik ben nu ruim 23 wk zwanger van de tweede . Ik heb totaal geen last van mijn litteken terwijl ik toch niet zo'n mooi litteken heb omdat ik er een infectie aan gehad heb en zo heb ik veel littekenweefsel.

Groetjes Bertie
 
Terug
Bovenaan