litteken keizersnee

Hallo,
Wie van jullie heeft ook een keizersnee gehad?
Bij mij is het nu ruim 3 maanden geleden.
Op zich is het mooi genezen maar heb ik vaak zo een trekkend gevoel rond mn litteken.
Smeer er maar vaseline op of babyolie maar als het ingetrokken is dan is het trekkend gevoel zo weer terug.
Hebben jullie dit ook en wat doen jullie eraan?
 
hoi elfira

ik heb met mn dochtertje van nu 3 jaar ook een keizersnee gehad heb er ook een lange tijd heel erg last van gehad gewoon idd goed insmeren elke keer maar nu 3 jaar later heb ik ook nog steeds soms jeuk bij mn litteken weet niet of dat bij andere vrouwen zo blijft maar ik heb er toch best vaak nog last van vooral als het warm is
groetjes chantel
 
Ik heb geen keizersnee gehad, maar ben behoorlijk ingeknipt. Had er na 3 maanden nog last van. Bij de huisarts adviseerden ze me toen om het te masseren: het was namelijk littekenweefsel en dat is stug dus daarvan had ik last, door het te masseren maakte ik het soepel.
Na een aantal keren masseren wanneer ik er last van had was het over.
Misschien helpt het ook bij je buik-litteken?
Succes!
 
het is bij mij nu ook 3 maanden geleden... ik heb er ook nog steeds last van.
idd ook een trekkend gevoel.. en soms ook wel pijnlijk..
maar ik denk dat je er nog wel een tijdje last van houd! tis ook niet niks wat er met je gebeurd is..

 
Ik ben bij mijn dochter ook behoorlijk ingeknipt en gescheurd, dus meer dan genoeg hechtingen haha. Heb hier best veel last van gehad en als ik nu ongi ben dan trekt het nog steeds heel erg. Volgens de ha goed smeren soepel houden, meer kun je niet doen. Maar dat is voor 'down under', weet niet hoe het zit met jouw litteken.

Liefs ciomama
 
Zit de pijn echt rond je litteken of ook in andere huis van je onderbuik?

Bij mij is het nu zes weken geleden en ik heb niet echt pijn aan het litteken zelf maar wel in de omringende huid. Het gebied vanaf de incisie tot aan mijn navel zeg maar.

De chirurg gaf aan dat dit komt doordat de incisie in de buikwand die onderhuids gemaakt wordt dus niet horizontaal is (gelijk aan het litteken) maar juist verticaal vanaf het litteken tot aan de navel. Vervolgens wordt tijdens de operatie de incisie in de bovenste huid helemaal opgerekt om de opening groot genoeg te maken voor de baby.

Dit alles zorgt voor een beurs gevoel in de buikwand/de huid dat nog wel even kan aanhouden.Hopelijk ben je hiermee geholpen.

Groetjes,
Trudy
 
Terug
Bovenaan