Litteken keizesnee...

Hoi Mama's,

Zoals de titel al aangeeft ben ik bevallen via een keizersnee.
Het litteken is ongeveer 15 cm lang, wat ik best groot vind, maar ziet er écht heel mooi uit.

Echter jeukt het soms  zo,.. Het voelt alsof je vroeger je knie kapot had gevallen en zo net rond dat korstje jeuk had. Het voelt ook als "genezende" jeuk, maar van buiten is het al helemaal mooi dicht en schoon etc. Raar eigenlijk hè.. Temeer omdat ze zeggen dat de wond na 6 weken genezen is. Het is voor mij nu alweer 15 weken geleden..

Ik vroeg me gewoon af of meerdere dit herkende of is het een kwestie van beter wassen  haha..

Esmé mv Kay

Hoi Esmé,

Ik ben 29 september (dus ben op de valreep nog een zomermamma) bevallen van Nathan via een keizersnede. Ik herken het gevoel! Het litteken jeukt en het stuk erboven voelt 'doof' aan. Onder mijn navel doet het nog wat zeer. Heb jij dat ook gehad? Ik heb een folder gelezen over herstellen na een keizersnede en dat schijnt heel normaal te zijn

Groetjes Kim

Hoi Esmé,

Ik heb inmiddels al weer ruim 16 weken geleden een keizersnede gehad. Ik merk vaak dat als ik b.v. aan het aanrecht sta, het ook nog steeds gevoelig is (niet pijnlijk hoor). Mijn litteken zit precies op de hoogte van de rand van het aanrechtblad. Ook heb ik nog af en toe jeuk. Ik denk dat het van buiten dan wel genezen is, maar van binnen nog niet. Het schijnt ongeveer een half jaar te duren, voordat het echt helemaal genezen is.

Dus.....het heeft niks met hygiëne te maken hoor, hahahaha, of het moet zijn dat ik ook niet hygiënisch met mezelf om ga. Ik denk dat dát toch niet aan de orde is.

Groetjes Fonske.

Dat het zeer en doof aanvoelt is heel normaal! En dat blijf je nog een hele tijd houden ook. Je zenuwen zijn doorgesneden en dat veroorzaakt dat gevoel. Bij sommige komt het "normale" gevoel zelfs niet meer terug! Het duurd soms wel een jaar voordat je er écht geen last meer van hebt, bij sommige blijft het hun levenlang een "zwakke" plek.

Veel mensen denken te licht over een keizersnee, maar het blijft hoe dan ook een buikoperatie waar heel wat meer bij komt kijken dan alleen maar een litteken!

Als je merkt dat je er meer last van krijgt dan anders dan moet je gewoon even rustiger aan doen. Zo'n lekkere suffe uitspraak als "luister naar je lichaam" is helaas het enige wat ik je kan meegeven.

Dat het bij mij jeukt komt denk ik omdat mijn heupbroek en riem als ik zit er wat tegenaan drukken. Je krijgt dan zo'n jeukgevoel alsof je sokken in je enkels knellen als je ze eenmaal uit hebt gedaan haha.. (pfff,.. ik heb me altijd voorbeelden )

Ach ja,.. hoort er allemaal bij!!!!

Esmé mv Kay

Hi,
Ik ben bijna 7 weken geleden bevallen middels een keizersnee.
Was de 2e x voor mij en ik heb ook nog af en toe erge jeuk.
Ik smeer het in met creme en dat verzacht de jeuk.
Ik heb mijn litteken van boven naar beneden ivm een vroegere operatie aan de buik.

groetjes,
Clautje

Terug
Bovenaan