Litteken kind

<p>Hoi</p><p>Mijn zoontje van 3 is een jaar geleden gevallen, en daarbij een kras op zijn voorhoofd opgelopen. Het hoefde niet gehecht te worden maar is toch na een jaar nog behoorlijk goed zichtbaar als een rode streep /litteken en denk dat het niet meer weg gaat. Ik heb al allerlei cremetjes geprobeerd </p><p>Ik zit er heel erg mee, dat het mooie gezicht van mijn zoontje nu  beschadigd is. Vind het heel moeilijk dit te accepteren. Mijn man stoort zich er totaal niet aan en vind het wel stoer staan. </p><p>Is dit gevoel herkenbaar bij jullie en hoe ga je hiermee om? Ik weet dat je kinderen niet voor alles kan beschermen en dit erbij hoort maar baal er toch van dat het net mijn zoontje is.</p><p> </p><p>Groeten  Ally</p><p> </p><p style="text-align: left;"> </p>
 
Ik snap wel dat je ervan baalt. Mijn dochter heeft ook een wondje opgelopen in haar gezichtje en dit moest wel geplakt worden. Desondanks is het een lelijke plek geworden. Ik baalde er ook flink van. Maar ik moet ook zeggen dat het een paar maanden later wel went en ik wel nuchter genoeg ben om me er nu bij neer te leggen. Er zijn tenslotte ook ergere dingen. En ik blijf gewoon hopen dat het in de loop der jaren nog wat wegtrekt.
 
Mijn oudste zoon is toen hij 22 maanden was voorover geklapt met z'n 4 wieler. Z'n tanden zijn op 2 plekken door het stukje tussen lip en neus gegaan. Tanden volledig naar voren geklapt... Er hoefde niks gehecht te worden, maar het is nu bijna een jaar later echt wel een litteken geworden. Ik vindt dat ook echt jammer! Maar niemand ziet het en ik zie het zelf ook bijna niet meer. Hopelijk vervaagd het nog in de loop der jaren.


Leg het naast je neer. Het leven loopt zoals het loopt denk ik dan maar. Ze zullen nog veel meer schrammen en bulten oplopen de komende jaren.
 
Ik denk dat het net als met een auto is. De eerste kras is het ergst. 
Mijn zoon van 6 heeft een flink litteken dwars over zijn neus door een ongeluk met de fiets. Het wordt wel minder, maar wat ik vooral moeilijk vind is dat het mij herinnert aan het nare moment. Door dat litteken zie ik de littekens op kin en bovenlip wel weer minder die ik eerst vreselijk vond. 
Kinderhuidjes zijn nog zo gaaf, maar hoe meer oneffenheden er komen hoe minder alles opvalt.
Dat het nu net jouw zoontje is valt misschien wel mee. Er lopen veel kinderen rond waarvan het litteken alleen de ouders opvalt. 
 
Mijn dochter had echt een nasty waterpok, ook een litteken (flinke kuil) en rood. Heb er best lang druivenpit olie opgesmeerd. De kuil blijft maar de kleur is echt weggetrokken. Misschien heb je er wat aan. Indd net wat hierboven staat de eerste kras..
 
Terug
Bovenaan