litteken

Ik heb op mn buik net inder mn navel een groot litteken zitten. Ze hebben daar een grote moedervlek weggehaald en er hebben 5 hechtingen in gezeten. Nu is het zo dat hij soms best wel zeer doet. Bij mijn eerste zwangerschap was hij wat ingescheurd inderhuids(kon toen verder geen kwaad), maar ben er een beetje bang voor dat dat weer gaat gebeuren en dat het erger zal worden. Heeft iemand tips?? Ik ga sowieso de ha even bellen. kijken wat die zegt. Maar zal er weinig aan kunnen doen denk ik....

gr linda

Hey, ik heb er geen ervaring mee ofzo, maar is die anti-striae zalf niks? Dat is toch een zalf die ervoor zorgt dat je huid soepeler wordt? Volgens mij heb je die  van zwitsal, heb er zelf een van biotherm, of olie en dan goed masseren, zodat het niet helemaal uitgerekt wordt.....

Met die zalf voorkom je straie niet mee. Je beperkt het er alleen mee.
Maar het littekenweefsel is te stug en daar helpt het niet voor(heb het bij de eerste ook geprobeerd). Tot nu toe gaat het goed met mn litteken, maar we moeten nog even en tja. Zal er verder ook niet heel veel last van hebben alleen dat mn litteken nog groter wordt als dat hij nu is. Hij is na de eerste zs ook al groter geworden.

Nou ja zodra ik er last van rkijg bel ik de ha wel.

gr Linda(22+3) mama van charlotte

Heel goed om de huisarts te bellen. Als een litteken zeer doet kun je het beste altijd de huisarts om advies vragen. Na de zwangerschap kunnen ze zo en zo het litteken 'verbeteren' zeg maar. Soms verhelpt dat alle pijn, als een litteken geen mooi genezen litteken is geworden. Dan maken ze het open en weer mooier dicht. Ik denk dat plastische chirurgie dat doet. Als je als kind een litteken krijgt groeit dat soms ook niet goed mee als je ouder wordt en moet het weer opnieuw open. Hoe lang heb je het litteken al?

Een alternatieve geneeswijze die masseert, zodat onderhuids littekenweefsel geen zeer meer doet kan ook helpen. Daar heb ik onlangs van gehoord.

Terug
Bovenaan