Littekenblues

Na vier weken voelt het litteken van mijn knip nog heel best stug. Hebben jullie dat ook? Ik was begonnen met masseren mer perineumolie, maar volgens mij had dat geen goede invloed op de bacteriele balans, want het ging allemaal een beetje anders ruiken zeg maar. Dus weer gestopt.

Ook lijkt het of ik aan de binnenkant nog hechtingen voel, is dat normaal? Ze zouden vanzelf oplossen.

Tijdens de bevalling vond ik de knip nier erg, maar begin er steeds meer van te balen. Zal nog wel een tijd gevoelig blijven tussen de lakens :-(

je hechtingen moeten er nu wel uit zijn denk.misschien dat het daarom ook wat meer ruikt omdat je hechtingen gaan rommelen ontsteken.ik zou de vk effe vragen er naar te kijken.bij mij heeft ze ze na een week door geknipt omdat ze wel vaker niet oplosde zei ze en dat ze pas ook bij iemand was waarbij ze waren gaan onsteken.
sterkte

Bij mij was er ook een hechting blijven zitten, die heeft de huisarts er later uitgehaald. Daarna geen last meer. Dus je kunt misschien naar de huisarts gaan, succes ermee! Zijn geen leuke dingen...

Hoi,

Ik ben een augustus-mama, maar heb ook nog steeds last... Weet niet precies waar ik last van heb, maar waarschijnlijk van het scheurtje wat niet gehecht kon worden. Ik ga volgende week naar de huisarts. Was al bij de mannelijke huisarts geweest voor iets anders en heb toen ook even gevraagd of het 'normaal' is dat ik nu (11 weken na de bevalling) nog last heb. Hij zei dat ik er beter even naar kan laten kijken dus nu ga ik naar de vrouwelijke huisarts. Was voor mij ook grote stap, vind het doodeng. Maar ik sla mezelf ook voor de kop als ik pas over een half jaar ga en dat ze dan zegt dat ik eerder had moeten komen omdat het makkelijk is op te lossen...
Mocht je een mannelijke huisarts hebben en dit vervelend vinden, bel gewoon je verloskundige. Die doet er vast niet moeilijk over!
Succes!

Ik zal de vk maar even bellen morgen. Moest in week 6 voor het afsluitende gesprek komen, maar misschien kan ik al deze week in week 5 komen.

De hechtingen aan de buitenkant zijn na een week al weggehaald omdat ze trokken, die binnenin kon ze niet weghalen toen..

Maar als dat over is, dan nog voelt het litteken zelf best hard... Hoop wel dat dat nog een beetje verstrijkt de komende tijd.

Ik heb bij mijn eerste ook 2 knippen gehad en 10 hechtingen en ik moet eerlijk zeggen...... heb er nog zeker 3 jaar last van gehad. Vooral tussen de lakens...
Nu gelukkig geen knip, wel 1 hechting maar dat is helemaal over!! Ook tussen de lakens hihihi
Maar het kan zeker geen kwaad om er even naar te laten kijken om te checken of het wel allemaal goed is.....
veel succes!

Terug
Bovenaan