Lizzy heeft verborgen reflux!

Lizzy huilt vanaf haar geboorte van bijna voeding tot voeding.
Lizzy is vandaag precies 3 weken oud.
Wij dachten eerst dat het darm krampjes waren maar na alles geprobeerd te hebben zijn we zaterdag naar de huisartsen post gegaan.
De dienstdoende arts zei dat ze Lizzy ter observatie op wilde nemen om haar goed in de gaten te houden.
Zaterdag heeft ze bijna al haar slaap ingehaald in het ziekenhuis en heeft ze alleen maar geslapen.
Maar gister werd ze heel erg onrustig en veel huilen en de verpleegkundige en de kinderarts zei dat ze zich vaak verslikte bij haar flesje en boeren gaat ook heel moeilijk.
Lizzy heeft vaak na haar voeding veel pijn en kan door die pijn niet meer in slaap komen.
De kinderarts heeft vanochtend gezegd dat ze verborgen reflux heeft..wat een tegenvaller..maar we zijn blij de oorzaak van het huilen te weten.
Verborgen reflux
Bij ‘verborgen reflux’ komt maaginhoud ook omhoog maar de baby spuugt het niet uit. Maaginhoud komt dan bijvoorbeeld tot in de keel en zakt dan weer terug naar beneden. Sommige kinderen ‘herkauwen’ hun voeding op die manier.
Ze proberen nu eerst de voeding te verdikken met nutriton met elke voeding vandaag en kijken of het al wat minder word het huilen.
En anders word er morgen gestart met medicijnen tegen het zuur.
En van de medicijnen zou ze dan bijna geen pijn meer moeten hebben en zal het huilen ook veel minder worden.
Al is het niet leuk nu al medicijnen bij ons kleine meisje.. vandaag pas 3 weken oud.
Over die reflux moet ze binnen een paar maanden heen groeien.
Vanavond gaan ik met Steffan en Silvy naar Lizzy en dan weet Silvy ook waar haar zusje nu is.
Silvy snapt er ook helemaal niks van..en vraagt steeds om Lizzy.
Morgenochtend ga ik weer naar het ziekenhuis en dan zegt de kinderarts of die nutriton is aangeslagen.
En als dat het geval is mag ze morgen naar huis.
Maar als die Nutriton niet aanslaat krijgt ze medicijnen en moet ze waarschijnlijk nog tot woensdag blijven.
Dan gaan we er van uit dat Lizzy haar pijn dan weg is zodra die Nutriton of die medicijnen aanslaan.
En dan zal het een heel ander kind zijn zonder pijn.
Want als je kind pijn hebt..dan kan je als ouders ook wel huilen.
Zaterdag hebben we het kraamfeest van Lizzy en hopenlijk is Lizzy dan weer helemaal opgeknapt.
We houden zoveel van ons mooie lieve meisjes..nog even en dan is Lizzy weer thuis.
We hebben al veel zin in ons kraamfeest zaterdag.

Liefs

jeetje wat een verhaal, krijg er kippenvel van.
zo erg om je kindje zoveel verdriet te zien hebben en niet te weten wat er nu is.
hopelijk is dit nu de oorzaak en kun je er wat mee zodat jullie weer van het gezin kunnen genieten.
wens jullie een heel fijn kraamfeest!
en hoop dat lizzy snel thuis is.

liefs patries moeder van lukas (27-4)

Jeetje meid, das ook wat. Maar wat fijn dat ze de oorzaak van haar huilen wel hebben kunnen ontdekken.
Hopelijk slaat de nutriolon aan want das natuurlijk veel beter dan medicijnen, maar alles natuurlijk om je meisje van de pijn af te helpen.
Beterschap!

Vervelend dat het toch verborgen reflux is maar wel fijn dat ze het nu weten zodat ze het kunnen behandelen. Mijn zoontje heeft ook vanaf zijn geboorte reflux. Hij kreeg met 6 weken wel medicatie. Een heel gepuzzel voordat we de goede samenstelling hadden. Ik hoop dat de nutriton goed aanslaat. En dat jullie meisje snel weer thuis is en kunnen genieten van een mooi kraamfeest.

Nog een tip: leg een paar boeken onder het hoofdeinde van haar bedje, dan heb je kans dat er minder maagzuur omhoog komt.
Mocht ze toch erg veel last hebben dan hielp bij ons zoontje altijd wel goed om met hem rond te gaan lopen met zijn rug tegen mijn buik en dan onder de knieën vasthouden zodat de knieën tegen zijn buik aanzitten.

Veel succes en mocht je nog vragen hebben dan kun je me vinden op het december2011 forum.

Groetjes Redaro

Terug
Bovenaan