loes

Onze dochter van 12 weken oud krijgt 4 a 5 borstvoedingen per dag. Nu ik binnenkort weer ga werken gaat ze ook aan een flesje drinken. Ik ga kolven maar geef nu ook af en toe een flesvoeding nutrilon 1.
Is 160cc voldoende voor een baby van 12 weken en 6 kilo? Op het pak staat dat ze 200cc mag hebben maar dat drinkt ze niet.
groetjes Loes
 
Mijn zoon is nu 18 weken oud en drinkt per 24 uur rond de 850 cc flesvoeding. Op het pak staat t anders , maar dat moeten ze wel kunnen !!
Hij doet t er pittig op en na overleg met de kinderarts erover gaat het wat ze onder de streep naar binnenkrijgen (per 24 uur).Ze moeten tussen de 750 en 1000 cc binnenkrijgen.
Ook krijgt hij maar 5 scheppen ipv de 6............anders spuugt hij enorm.
Wel een tip neem omneovoeding dan is de overgang borst fles niet zo groot.
Loes succes !!!!
 
Hoi Loes. Het ene kind bij het andere kind is ook verschillend. als ze het er goed op doet is het toch prima.
Ik heb wel eens gehoord (je zou het na kunnen vragen op het c.b.) dat een kindje 150cc per kilo lichaams gewicht mag hebben. Dus jou dochtertje zou 6x150cc=900cc per dag mogen hebben dus 900cc:5 voedingen per dag is dan weer 180cc per voeding.Maar misschien krijgt ze met de borstvoeding wel genoeg dat ze ook niet meer wil hebben.Mijn zoontje is nu 19 weken en heel anders dan mijn eerste kindje. Ik vind nog steeds dat het een kwestie is van proberen.Ik hoop dat je er wat aan hebt. groetjes Renate
 
Ik neem aan dat je de borstvoedingen op verzoek geeft?
Dat kun je met dec fles ook doen hoor, gewoon laten drinken tot ze aangeeft genoeg te hebben. Zeker als je de rest van de tijd gewoon borstvoeding blijft geven is dat de beste manier. Borstkindjes zijn nl. gewend om precies zoveel te drinkenb als ze nodig hebben, en niet meer. Dat is een van de redenen waarom mensen die als kind langere tijd borst gekregen hebben, minder kans op obesitas hebben - ze zijn niet gewend aan overeten!
 
Terug
Bovenaan