Loesje77

Hoi Letty,

Wat leuk dat jij ook docente Nederlands bent! Toevallig, haha! Op wat voor school werk je? En wat voor klassen heb je?
Ik werk op een daltonschool, VMBO/HAVO/VWO. Ben dit jaar mentor van een H/V brugklas, heb 2x 2VMBO, 3 VMBO en 2AG, onderbouw dus. Verder heb ik afgelopen jaar de opleiding tot dyslexiecoach gedaan, daar ga ik me aankomend jaar ook mee bezighouden; erg leuk! Ik werk bijna 0,8fte, 4 dgen dus.
Wel geinig, ik ben zelf leerling geweest op deze school. Er is wel veel veranderd, was toen nog geen daltonschool.
Hiervoor heb ik op een andere school gewerkt nog, sta nu 8 jaar voor de klas.

Gisteren ben ik weer begonnen, had totaal geen zin, maar het is me erg meegevallen! Dinsdag beginnen de lessen hier weer, maar ik moest nog studiewijzers en het pta van 3VMBO aanpassen.
Eigenlijk hoefde ik pas 29 september weer te beginnen (je krijgt een aantal weken verlof gecompenseerd in de vakantie), maar ik begin dus gewoon meteen weer. Voor mezelf ook fijner.....Wel hoef ik dan gedurende de repetitieweken (3x), niet te verschijnen, wel lekker!
Wanneer begin jij weer?

Was je nou jarig vandaag? Volgens mij wel; GEFELICITEERD!

We 'spreken' elkaar,

Liefs, Eline

Hoi Eline,

Leuk dat je reageert! Ik vind het net als jij ontzettend leuk om voor de klas te staan. Ik werk op een scholengemeenschap in Hoorn, 5 minuten fietsen van mijn huis. Heeeerlijk...Aan het einde van mijn zwangerschap (het was al bijna vakantie) ging ik elke dag lopend naar school, omdat fietsen echt niet meer lekker ging met die dikke buik.
Wij hebben op school VMBO tot Gymnasium, ik geef eigenlijk alleen maar les op het VMBO. Bij ons in de sectie ben ik de enige die dat graag wil doen, de rest zijn echte vakmalloten die het liefst alleen maar VWO5 willen, maar ik voel me het meest op mijn plek bij de VMBOers. Op maandag eerst even bijpraten over het weekend, even Ajax evalueren enzo. Vinden de kids natuurlijk helemaal geweldig, want ik doe dat altijd vrij ongenuanceerd... "Jongens, het was weer ruk gisteren..."
Ik werk net als jij op mijn oude middelbare school, vinden die gasten ook altijd erg interessant. "Aan wie had jij een hekel vroeger???" die vraag wordt mij regelmatig gesteld. Natuurlijk geef ik daar géén antwoord op. Ik ben net bevallen (28 juli) , ik hoef pas 9 december weer te beginnen. Ik denk dat ik dan ook wel weer zin heb om te werken, want van veel thuiszitten word ik vrij simpel. Ik merk dat ook altijd in de zomervakantie. Dan sta ik de eerste 2/3 weken echt op "uit". Mijn vriend vindt mij dan ook altijd erg dom/sullig/onbenullig. De meest simpele grapjes snap ik dan niet... hahahaha. Ik ga   van 1,0 fte naar 0,5. Ik heb aangegeven dat ik maximaal 3 dagen wil werken en dan moet je dus meteen terug naar 50%. Dat was wel even slikken, maar goed dat komt allemaal wel goed.
Hoe bevalt het moederschap jou? Is het de eerste of ben je al ervaren?

groetjes, Letty

Hoi,

Ja, ik voel me ook duidelijk beter in het VMBO/onderbouw! Ik heb echt het idee dat ik die kids gewoon goed begrijp, haha! Het leuke daarvan vind ik dat je allereerst bezig bent met een band krijgen, daarna pas met het overdragen van kennis! Gek gezegd, maar dat vind ik gewoon leuk! Haha, en ik heb dat inderdaad ook, dat ik op een 'bepaalde 'manier met ze klets, haha. Moet soms echt een beetje op mijn woorden letten hoor, haha..........(Wij hebben het dan niet over Ajax, maar FEYENOORD!!!!!!!! haha).

Ik heb een zoontje (Tijn) van 29-5 en een dochter(Julia) van 4-10-2005, bijna 3 dus. Ik vind het helemaal geweldig 2 van die schatten, maar ik moet wel zeggen dat ik het soms best zwaar vind hoor met 2! Ben dan ook echt benieuwd hoe dat allemaal gaat met werken erbij! Het is namelijk toch echt wel een drukke baan voor de klas!
Maar, met Tijn gaat het perfect; hij is ontzettend lief en tevreden, huilt haast nooit, slaapt veel, helemaal goed dus! Mijn dochtertje was destijds wel wat lastiger, dus wij weten niet wat ons overkomt zo'n rustig kindje!

Morgen beginnen hier de lessen weer, toch wel fijn om weer te beginnen nu. Ik zit al vanaf 10 april thuis, dus ben er wel aan toe, haha.

Liefs, eline

Hoi Eline,

En??? Hoe was het om weer voor de klas te staan? Ik moet er echt nog niet aan denken hoor! Bij ons zijn de lessen18 aug weer gestart, dus ze zijn al weer een tijdje bezig. Gisteren had ik 3 collega's op bezoek en dan hoor je weer wat voor zooi het op school is (vacatures, roosters die niet kloppen) en dan ben ik toch wel weer erg blij dat ik lekker thuis met de beeb op schoot zit...
Hoe doe jij dat trouwens met de kinderen? Gaan ze naar het KDV of heb jij oma's tot je beschikking. Wij maken het eerste jaar fanatiek gebruik van de oma's. Ik ga straks 3 dagen werken (2,5 in het rooster) en het schooljaar daarop zien we wel weer hoe we het gaan doen, misschien ook wel 4 dagen werken.

Nou, ik ben benieuwd naar je eerste dagen!

groetjes!

Hoi,

Pfffffffffff, wat een hectiek meteen weer zeg! Heel gek, ben vanaf gisteren weer begonnen, maar het lijkt alsof ik niet ben weggeweest! Je zit er direct weer in, haha! Maar, het begin van het jaar is altijd druk; nieuwe mentorklas weer, kamp voorbereiden (over 2 weken), net terug van ouderavond, etc.
Ik moet zeggen, tis best wel weer leuk hoor! Maar wel een geregel met 2 kindjes!

Mijn kinderen gaan 3 dagen (di-do-vr) naar de creche. Woensdag gaat mijn oudste naar mijn vriendin; haar dochter en mijn dochter schelen 6 weken, Tijn gaat woensdag naar mijn schoonouders.
Maandag ben ik dan vrij, maar krijg ik dus ook de dochter van mijn vriendin! Dusse; hoop gesjouw, haha!

Heb nu al mijn klassen gehad voor het eerst, en ik moet zeggen dat ik erg positief ben; leuke groepen! Krijg alleen wel wat te stellen met mijn mentorklas denk ik; veel zorgleerlingen............

Ik kan me voorstellen dat jij echt nog niet zit te wachten op werken hoor, geniet maar eerst nog even lekker!

groetjes maar weer.......  

Terug
Bovenaan