logeren

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje en vroeg me af wat jullie mening daarover is.
Ik heb een zoontje van bijna 9 maanden. Al vanaf zijn geboorte is hij heel druk, hij heeft regelmaat en structuur nodig. Ook slaapt hij heel slecht bij anderen. Hij heeft gewoon een hele uitgebreide 'gebruiksaanwijzing'. Maar nu zitten mijn ouders en anderen steeds te zeuren wanneer hij nu eindelijk 's komt logeren. Maar ik ben bang dat we dan s'nachts opgebeld worden om hem weer op te halen. Andere mensen begrijpen vaak niet wat hij nodig heeft. Ze zeggen dan 'hij moet daar toch aan wennen'. Maar ik zit de rest van de week met een kind wat helemaal over de zeik is en niets wil.
Hij is thuis prima op zijn plek, maar bij anderen totaal niet. Als we ergens zijn en we gaan naar huis, dan zie je gewoon dat er een last van hem afvalt. Dan zucht ie een keer en gaat lekker zitten kletsen. Terwijl ie bij het bezoek constant zit te jammeren.
Moet ik hem wel uit logeren doen, en wat moet ik tegen de mensen zeggen die hem wel een nachtje willen 'hebben'?
Oja, mensen zijn vaak zo makkelijk met oordelen over hoe jij met je kind omgaat en dat zij vaak beter weten hoe je eigen kind in elkaar steekt dan jijzelf. Hebben jullie dat ook wel eens. En wat zeg je dan?

Liefs, Marijke
 
Ik kan hier maar 1 anwoord op geven: Jij bent degene die bepaalt wat er met je kind gebeurt en die weet wat het beste is voor je kind. Wat anderen daarvan denken is helemaal niet belangrijk en je bent ze geen verantwoording schuldig. Op zich zal het misschien weleens voor gaan komen dat hij ergens anders "moet" slapen. Geef hem dan zoveel mogelijk vertrouwds mee naar bed. (Lapje wat jij een tijdje bij je hebt gedragen en jouw geur bij zich heeft, een speeldoosje, etc)Op zich is dit wel een moeilijke leeftijd om dit te proberen, want hij zit midden in de eenkennigheidsfase. Maar nogmaals, anderen kunnen het nog zo leuk vinden, jij (en je kind natuurlijk) moet je er wel prettig bij voelen. Veel succes en volg je gevoel.
Groetjes, Marieke
 
Waarom moet je kind 'zomaar' logeren? Dat vind ik echt iets voor grotere kinderen, die niet weten wat ze in de vakantie eens moeten doen... Onze zoon (6 mnd) logeert alleen als 't echt een keer nodig is. Pas moesten wij een keer 's morgens om half 6 weg. Dat vind ik geen tijd om hem bij m'n moeder te brengen, dus toen heeft hij daar de vorige avond al gelogeerd. Ik heb hem zelf naar bed gebracht, ons 'eigen' liedje met hem gezongen, enz. Toen was er niets aan de hand.
Maar ik vind het echt onzin om hem nu al voor de fun te laten logeren. Daar heeft zo'n kind toch nog niets aan?
Ik zou gewoon zeggen dat je dat nog niet nodig vindt op deze leeftijd. Als hij groter is, kan hij nog vaak genoeg logeren en dan zal er ook heus wel eens een moment komen dat het misschien zelfs een keer nodig is.
Doe echt wat je zelf fijn vindt! Ik weet zeker, als jij nu je zoontje laat logeren, voel jij je helemaal niet prettig! En hij waarschijnlijk ook niet. Voor wie doe je het dan? Hooguit voor diegenen waar hij logeert, maar ja, logeren is niet om te voldoen aan de verlangens van anderen... Ik vind dat het nut moet hebben, dat logeren.
 
ik vind dat logeren wel nut heeft. onze dochter (5 mnd) gaat elke week een nachtje bij opa en oma logeren. we doen dit al vanaf 5 wkn. op deze manier hebben wij een dagje voor ons tweetjes en mijn ouders genieten ontzettend van hun kleinkind. moet er wel bij zeggen dat ze een ontzettend makkelijke baby is, misschien ook wel omdat ze al vanaf heel klein gewend is om in een andere omgeving te slapen. ze slaapt bij mijn ouders ook gewoon door. ik zou het iedereen aanraden.
ik krijg er ook wel eens negatieve reacties op hoor! dat mensen het raar vinden dat ze ook naar mijn ouders gaat als we niks hebben. ik trek me daar echt niets van aan, want wij hebben er een goed gevoel over.

je kunt het een keer proberen toch?
 
ja vind ik ook hoor, en dat het voor grote kinderen is vind ik onzin mijn dochter is nu ook 9 maanden en heb al zo vaak bij oma geslapen, vanaf haar tweede week en zomaar hoor iik was gewoon thuis, is toch leuk voor ze heeel de dag aandacht wat ik niet kan geven( heb nog een dochter van 4 jaar),nee dan worden ze ook makkelijker stel je voor dat er wat gebeurt dat ze moet slapen bij iemand( maar is nog nooit geweest) nou dan kan je pas je lol op dat is echt brullen en dan heeft oma er nog meer last van nee hoor ik zou het gewoon proberen( mijn dochter heeft ook erg regelmaat nodig ze is zo van slag, maare ik heb nooit problemen gehad??
 
Ik zou zeggen: elk kind is verschillend. Als jouw kind aangeeft het niet fijn te vinden dan zou ik het gewoon niet doen. Ons kind is ook onrustig als hij bij anderen geweest is dus ga ik hem niet overal mee naartoe slepen als het niet nodig is.
Groetjes
 
Mij lijkt gewoon dat je moet doen wat je zelf wilt/nuttig lijkt. Als je wilt dat je kind gaat logeren, laat je het logeren. Als je dit niet wilt doe je dit niet. Wat mij betreft hoef je dit niet eens aan de anderen uit te leggen. Jij bepaalt wat er gebeurd.
Dus Marijke, datgene doen waar jij je prettig bij voelt. En laat de mensen maar zeuren. Jij voedt jouw kind op jouw manier op. Succes.
 
Laat je niets opleggen, hoor. Als het voor jou niet goed voelt, laat je je kind niet logeren. Voor je kleintje hoef je het nu nog niet te doen. Mijn schoonmoeder heeft het ook iedere keer over logeerpartijtjes (mijn kleintje is 9 maanden), bij haar, bij haar andere kinderen, kortom: als het aan haar ligt kan ik mijn kind ieder weekend ergens onder de pannen brengen. Je kleintje is het liefste nu bij mama en papa, lekker bij jezelf houden dus!!
 
Terug
Bovenaan