A
Anoniem
Guest
Hoi meiden, Ik zit met iets... Lukas is een heel lief en makkelijk mannetje, hij vindt alles wel best. Alleen als hij moet gaan slapen kan het lastig zijn. Hij is dan zo druk met van alles dat hij de rust moeilijk kan vinden om te gaan slapen. Hij is dan (meestal) niet vervelend of huilerig, maar druk aan het kletsen en spelen. Hij heeft zijn rust toch wel nodig, want als we hem maar wakker laten zijn, raakt hij helemaal in war en oververmoeid en dan gaat hij 's nachts of de dag erna veel huilen. Nu hebben we thuis een redelijk goed werkend ritueel om hem slapend te krijgen. Het is dan wel best belangrijk dat we ons daar ook aan houden. Nou op zich dus nog geen probleem.....behalve als we oppas hebben of hij gaat logeren bij opa's en oma's. Dat gaat op zich goed en ze zijn heel lief voor hem, alleen concluderen ze vaak al snel dat Lukas toch niet moe is (want hij is zo vrolijk en wakker) en dan houden ze hem dus langer op. Gevolg is dat ik thuis een ontregeld kindje heb. Hij gaat op die slaapkamers ook echt erg slecht slapen in zijn campingbedje. Hij heeft feilloos door dat hij op een andere kamer is en wil dan van alles doen behalve slapen. Dus ook als we er zelf bij zijn krijgen we hem moeilijk in slaap. Dit weekend heeft hij bijvoorbeeld gelogeerd en dan gaat hij gisteren pas om half 12 's avonds slapen!! Herkennen jullie dit?? Hoe doen jullie het als je ergens anders bent? Waar laten jullie je kindjes slapen en slapen ze makkelijk op andere plekken?? Ik heb echt geen zin dat we altijd thuis moeten blijven voor Lukas ook al is ie nog zo lief !!! (in de wnadelwagen slaapt hij namelijk ook niet waardoor overdag iets met hem ondernemen ook vaak zorgt voor een 'ontregeling&apos
groetjes Sandy
groetjes Sandy