Logeren?

A

Anoniem

Guest
Hahahaha, ben een poosje niet geweest, dus zet gelijk twee nieuwe discussies erop!

Ons zoontje is bijna 5 jaar en ons dochtertje is nu 10 maanden. Soms gaan onze kindjes logeren bij opa en oma. Mijn zoontje vraagt er nu zelfs al om en vind het echt heel erg leuk. Ons dochtertje kan er natuurlijk nog neit om vragen.
Soms maak ik me wel eens druk dat ze gaat logeren.
Misschien nergens voor nodig, maar toch.

Gaan jullie kindjes ook wel eens logeren?
Wij genieten namelijk ook enorm veel van de vrije weekendjes! Dat hebben we echt nodig in onze relatie, om de zoveel weken even bijtanken zeg maar.

Liefs Gerrie.

Hoi,

Oh wat lijkt me dat heerlijk zeg!!!
De kids ff uit logeren.
Hier is dat ( helaas) nog niet gebeurd. We hebben het een keer geprobeerd om yordi bij mijn ouders te laten logeren.( yordi was toen ongeveer een half jaar oud) Yordi komt zeker 3x in de week bij mijn ouders, dus we dachten een keer in het weeeknd we proberen het gewoon. Nou na een uur konden we hem weer ophalen. Hij krijste werkelijk waar alles bij elkaar en was niet eerder gekalmeerd, voordat wij er weer waren en eenmaal thuis in bed sliep hij weer heerlijk. We hadden hem zelf op bed gebracht bij mijn ouders, ik dacht dan is dat tenminste nog vertrouwd, maar het hielp niet. Me moeder heeft hem even laten huilen en later alleen maar mee rond gelopen om hem proberen te kalmeren. Het was echt heel sneu, zo overstuur was hij.
Het probleem met yordi is, dat hij gewoon heel slecht ergens anders kan slapen.
Tegenwoordig gaat het nu met slapen ergens anders ietsje beter, maar we hebebn het nog niet weer geprobeerd, om hem uit logeren te brengen.
Ik moet je eerlijk bekennen, het lijkt me echt heerlijk om yordi een keertje uit logeren te brengen, zodat wij ook ff kunnen bijtanken.
Misschien binnenkort maar weer eens een poging doen.

Geniet ervan meid.

Liefs marielle en yordi16.01.08

Hoi,

Ik vind het altijd heel moeilijk als mijn kinderen er niet zijn, maar het is wel mijn voornemen om dit eens te gaan doen, zodat mijn man ik eens een keer samen kunnen uitslapen en eens even rustig met zijn 2e kunnen zijn, dat is nl al weer 2 jaar geleden, tussendoor wel eens een avond maar een nacht en laat staan een weekend is in okt 2006 geweest,, zijn we naar parijs geweest, o god als ik dit zo schrijf word het echt wer eens tijd,,ja

De jongste is nu trouwens bijna 11,5mnd en nog nooit uit logeren geweest, ik ben denk ik niet langer als 6uur bij hem weggeweest!
Ik geef ook nog bv dus dan gaat het zowiezo niet zo gemakkelijk

Gr MJ

hoi meiden,

het lijkt me aan de ene kant wel eens heerlijk om onze kleine ergens te laten logeren,
maar mn moedergevoel overheerst erg sterk, om hem gewoon lekker bij mij te houden..

vanaf welke leeftijd laten jullie je kindjes logeren?
en hoe vonden jullie de eerste keer om ze zo weg te brengen voor de nacht?

ik ben benieuwd naar jullie reacties!
liesf marina

Mijn man en ik vinden het heerlijk om een weekend voor ons tweeën te hebben. Wij vormen de basis van het gezin en voordat we papa en mama werden, waren we gewoon enkel partners. Doordat je zoveel met de kinderen bezig bent, schiet dat er wel eens bij in. Maar het is juist óók werken aan je relatie, die moet ook gezond blijven.

Dus af en toe gaan wij even lekker met z'n tweeën relaxen of apart, maar dan doen we 's avonds gezellig samen eten bijvoorbeeld.

Als de kindjes dadelijk allebei wat ouder zijn (nu bijna 5 en bijna 1 jaar), dan willen we één keer per jaar samen op vakantie. Lekker samen weg.

Het was de eerste keer wel moeilijk hoor om mijn jongste uit logeren te brengen. Wij zijn daar bewust mee begonnen toen ze ruim 3 maanden was, om te zorgen dat ze opa en oma als vertrouwd ging zien en geen problemen zou hebben als ze in haar eenkennigheidsfase zou komen. En dat gaat inderdaad ook heel goed.
Wij laten onze kids met een gerust hart achter. Mijn zoontje van bijna 5 jaar vraagt er nu al om. Als je hem dan gaat halen, dan zegt ie: mag ik morgen weer logeren?!
Hahahaha, nou liever zo dan dat het elke keer drama is hoor.
Gelukkig hebben we dat niet.

Liefs Gerrie.

heyhey

nathalia is nog nooit uit logeren geweest. dat komt allemaal wel als ze ouder is vind ik.
voorlopig wil ik haar gewoon nog lekker bij me houden.
ze is nog niet eens een jaar. nee, ik zou het echt nog niet kunnen.
mn ouders willen haar graag een weekendje meenemen naar de camping, in het voorjaar.
ik heb echt mn twijfels. misschien denk ik tegen die tijd wel anders hoor. t is tenslotte nog een poosje weg. maar nu wil ik het toaal niet.

moet zeggen dat de relatie tussen mn vriend en mij juist alleen maar sterker is geworden, de afgelopen tijd.
we zijn eventjes uit elkaar geweest een aantal maanden geleden en nu voelt het echt gewoon perfect. one happy family. vandaar dat ik dus ook geen behoefte heb om nathalia bij mn ouders te laten logeren.

denk dat iedereen gewoon naar haar eigen moederinstinct moet kijken. de een wilt het wel, de ander niet.
iedereen moet doen wat hun hart zegt.

liefs, do

Terug
Bovenaan