logische vervolg-vraag: hoe ga je het regelen met opvang?

Leuk om zoveel reacties te zien op de vraag, hoeveel dagen je wilde gaan werken.
Had eerlijk gezegd van de meesten verwacht dat ze zouden zeggen 2 of 3 dagen.
Maar een groot deel blijft zelfs fulltime of 4 dagen werken!
Respect voor de alleenstaande moeder, mijn beste vriendin is alleenstaande moeder en doet dat super maar het valt niet altijd mee!
Maar als we dan allemaal wel blijven werken, hoe regelen we dan de opvang op die werkdagen??

Ik blijf dus niet zo heel erg veel werken en dat doe ik nu ook niet. De dagen dat ik werk, passen me schoonouders en me ouders op yordi.
Waarschijnlijk gaan ze dat straks ook gewoon weer doen, maar dat wordt tegen die tijd allemaal nog even uitgezocht. Plus yordi mag dan een paar maandjes later ook al naar de peuterspeelzaal toe.

Liefs marielle

Ik, dwz onze kleine, staat sinds deze week al op de wachtlijst bij 2 kinderdagverblijven voor 2 dagen. mijn fulltime zit in 4 dagen van 9, met ouderschapsverlof kan dat voor een jaar 3 dagen en wellicht kan mijn man van 5 naar 4, waarbij hij ook in het weekend werkt dus het moet lukken... we hebben geen oppassende (schoon)ouders in de buurt helaas...

Ik blijf dus ook niet fulltime werken, maar 2,5 dag....
Mijn zusje heeft 1 dag opgeeist en de andere 1,5 dag krijgen we oppas in huis. Zij doet intussen ook huishoudelijke taken, dus hebben we twee vliegen in een klap!

Hoi,

Ik heb toevallig net een mailtje gestuurd naar gastouderbureau. Een vriendin vertelde hierover. Ik werk namelijk onregelmatig, en kinderdagverblijven zijn vaak maar overdag open, terwijl ik toch ook wel eens 's avonds iemand nodig zal hebben. Mijn man is vrachtwagenchauffeur, en hij rijdt internationaal en is dus de hele week van huis. Mijn man is Engels, en mijn schoonouders wonen dus in Engeland, een beetje te ver weg. Mijn ouders wonen in Duitsland (net over de grens). Mijn moeder weet nog niet, vanwege net een nieuwe baan wat ze kan betekenen voor ons.

Ik wil fulltime blijven werken, vooral als dadelijk mijn man misschien een andere baan gaat zoeken, om toch meer thuis te zijn voor de baby. We gaan anders veel te veel achteruit in inkomen.

Groeten, Linda

Terug
Bovenaan