Lomp en Onbenullig HELP!!!!

Hallo alle moeders,

Help mijn zoontje is nu 22 maanden en zo`n L.E.O!!!!        
elke dag krijgt hij wel een blauwe plek d`r bij.
Klimmen en klauteren ach dat is normaal maar is het ook normaal dat hij al 1 tand heeft afgebrokken en gisteren bv viel die langs de tafel op de grond maar natuurlijk wel met zijn gezicht op de tafel en ja hoor een blauwe wang en aan de binnenkant kapot was weer het gevolg...
Hoe kan ik deze jongen helpen ik weet het niet meer hoor...
Ik kan toch niet de hele dag zijn handje vasthouden.....
Soms denk ik wel als andere mensen die hem niet kennen hem zien dat hij mishandeld word of zo en dat is absoluut niet waar.
Hebben jullie suggesties hoe ik hem kan beschermen tegen het gevaar?

een "blauwe moeder"
groetjes angelica
 
Hoi,

Een hele stomme vraag misschien maar, Ziet je zoontje wel goed??
Ik vraag dit omdat een collega van mijn een zoontje heeft die ook altijd viel en dus ook altijd helemaal onder de blauwe plekken zat, wat bleek nou, hij ziet niet goed en sinds hij een brilletje heeft valt hij niet meer.
Misschien een tip om dit even na te laten kijken.
En om dat evt. uit te laten sluiten.
Succes ermee

Groetjes   Marina
 
Hoi,

Inderdaad even checken of hij wel goed ziet. Je kind kan ook L.E.O. zijn als er schoentjes gedragen worden die niet goed passen en dan met name te klein zijn.

Enkele tips voor de verzorging: direct op de bult wat boter (halvarine) smeren. De bult wordt niet/minder dik en de blauwe plek is minder erg. Je kan ook koelen met een nat en koud washandje, maar ons zoontje van net 2 wil dit niet. Dus een kloddertje boter erop. Nadien "onderhoud" ik het met regelmatig arnica creme van VSM. Dit mag niet op open wondjes. Bij schrammen en sneetjes, huidirritatie etc. gebruik ik calendula zalf. Helpt ook littekenvorming te verminderen.

Veel sterkte!
 
Ik heb 2 LEO's.
Mens wat zien we eruit, bont en blauw.
Altijd struikelen en vallen doordat ze zo onbenullig alles doen.
Ook overal op en overheen klimmen (hekwerk van 2 meter tussen ons en de buren is geen probleem), en ja dan val je wel eens. Hierdoor merk ik wel dat het geen piepers zijn, dus niet miepen of huilen om ieder stootje of vallen.
Ik hoor van mijn schoonma dat mijn man ook zo was, nu valt ie niet meer gelukkig, hahah maar merk wel dat alles nog onbenullig gaat (soms te hard stoeien met de kids, of bv een noot kraken en dan is de noot heel en de kraker stuk, enz)
Denk dat het bij ieder jaar wat minder erg wordt (hoop ik tenminste).
Mijn beide jongens hebben ook adhd dat kan natuurlijk ook een oorzaak wezen.
 
Hallo mama`s van de L.E.0. `s.
Hier heb ik ook een klein leotje van 22 maanden.
Hij laat zich gewoon vallen , voor de fun, en of dat nou op het gras is, laminaat of buiten op de tegels, maakt hem niks uit.
Hij rent en rent en dan boem ligt die weer op de grond.
Hij gaat de verkeerdekant van de glijbaan op en enz enz.
Nou blij te lezen dat ik niet de enige ben met een vallen en opstaan kind.
Ach ja zo leren ze het wel toch:)
 
hoi las even mee, mijn zoontje is ook knap leo. las ook over dat ze misschien niet goed zien.. kan mij hebben ze verteld dat je dit zelf kunt testen. als je op de stoep loopt en dan laat je ze van de stoeprand aflopen. als ze niet goed kunnen zien dan struikelen ze omdat ze de diepte niet goed kunnen zien.
 
Terug
Bovenaan