longembolie en prikken

i.v.m een long embolie in het verleden moet ik nu elke dag in me buik prikken. De laatste tijd gaat dat steeds moeizamer kan bijna geen "vetrol" pakken om in te prikken en als ik geprikt heb bloed het steeds. Me gyn. vind dat ik nog best in me buik kan spuiten. Er moet toch wel een andere plek zijn om te spuiten?
 
Hoi, volgens mij gebruik je fraxiparine. Deze mag je ook in het bovenbeen prikken. Dat doe ik teminste wel bij mijn patienten. Volgens mij staat dit ook in de gebruiksaanwijzing.

Succes Yvonne
 
Buik, bil en been zijn de beste spuit plaatsen.
Heb het nog ff voor je opgezocht in mijn aantekeningen. (bezig met opleiding verz. ig).
En fraxiparine kun je zonder overleg met vlos of gyn gewoon in het been spuiten. Kijk ff in de bijsluiter als je niet precies weet waar je moet spuiten. En verder bekijken wat je zelf het fijnste vindt.

Suc6
 
Hoi,
Ik heb ook een longembolie (gehad) en spuit fraxiparine in mijn bovenbenen.
In mijn bijsluiter staat dat het in buik of bovenbeen mag (over bil wordt niets gezegd, maar lijkt me ook lastig om zelf te doen!). Toen ik het in het ziekenhuis voor het eerst moest doen, onder begeleiding van een verpleegkundige, mocht ik het meteen in mijn been doen. Vind het gewoon geen fijn idee om in mijn buik te prikken, terwijl mijn kindje daarbinnen is.
De internist waar ik voor controle naartoe ga, weet dat ik in mijn bovenbenen spuit, en bekijkt mijn benen af en toe. Hij vindt het ook geen probleem.
Ik moet trouwens 2x per dag spuiten, dus doe 's ochtends mijn linker- en 's avonds mijn rechterbeen.

Succes ermee! Ik weet hoe je je voelt...
Maar gelukkig is het voor een goed doel!
 
Je mag ook in je bovenbenen prikken. dat ze dat niet gezegd hebben. Wat ook kan is de eerste maand prikken en de laatste maand maar er tussenin pillen. (doe ik nu ook, moet 23 september weer beginnen met prikken want 23 oktober uitgerekend) maar mogelijk ben ik een groot uitzonderingsgeval want ik heb bij een eerdere zwangerschap door de spuitjes een ingezakte wervelkolom gekregen.
 
Terug
Bovenaan