longembolie in het verleden, prikken al tijdens zwangerschap?alleen in kraambed?

Beste allemaal,

In 2014 heb ik een dubbele longembolie gehad en nu door andere bloedstolling tijdens zwangerschap weer extra risico op trombose. Wie van jullie is hier ook mee bekend? En moest je prikken tijdens zwangerschap of alleen op het kraambed?

Ik was namelijk eerst bij een gynaecoloog die gaf aan dat het alleen in het kraambed nodig is, maar gisteren had ik een andere, die zei dat ik net zoveel risico loop nu tijdens zwangerschap als alleen tijdens het kraambed. Hij gaat het e.e,a uitzoeken en over 2 weken weer terug.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee.

Liefs lee-tje
 
Hoi,



ik heh in 2015 multiple longembolien gehad. Ben nu bijna 14 weken zwanger van mijn tweede kindje. Prik nu al 8 weken fraxiparine dagelijk 0.3ml.

De onderzoeken die gedaan zijn naar prikken gehele zwangerschap en kraambed of alleen kraambed. Geven allemaal andere resultaten.

Mijn gyn adviseerde het zekere voor het onzekere te nemen en de gehele zwangerschap en het kraambed (6 weken) te prikken.
 
Hoi!

ik heb ook 3 jaar geleden massale longembolieën gehad, en daaraan geopereerd. Ben inmiddels 9 weken onderweg en ik spuit Fraxodi 0,8 als het goed is de hele zwangerschap om risico's voor te zijn.. vind je het niet spannend dat er zoveel mis kan gaan, ook met de baby?



liefs Denies
 
Bedankt voor jullie reactie meiden. Jullie ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Hoe gaat het prikken bij jullie, durven jullie het zelf of doet je partner het? en 1x per dag? Prikken jullie in het bovenbeen? Toen ik longembolieën had prikte ik in mijn buik (in mijn vetrol, deed minder pijn ;-) maar dat lijkt me nu met groeiende buik niet zo handig. En hebben jullie dan regelmatig bloedcontrole van de trombosedienst?

Het is zeker spannend, want naast kans op nieuwe trombose heb ik ook kans  op groeiende leveradenomen. Maar door deze complicaties word ik heel goed in de gaten gehouden en dat is fijn.

Mijn gevoel zegt dan ook dat het beter is om gewoon te gaan prikken om het voor te zijn en risico te verlagen. Dus ik denk dat de arts daar volgende week mee komt.
 
Hoi hoi,

ik ben wel geruster nu ik prik. Hoewel je nooit zeker bent of het echt helpt het geeft een geruster gevoel.

prikken gaat wel redelijk, wisselt per dag. Ik prik zelf. Ik heb vooral nu dat de vloeistof bijt en dat ik onderhuids irritatie krijg van de vloeistof en wat jeuk. Is een bijwerking ook wel....

Ik wissel het prikken af, buik en bovenbenen. Als ik meer buik ga krijgen ga in alleen in mijn bovenbenen prikken. Naald blijft gevoelig waar ik ook prik
 
Terug
Bovenaan