Longembolie

Hoi,

Momenteel ben ik 28 weken + 3 dagen zwanger.
Sinds 3 dagen heb ik last van benauwdheid, steken tussen schouderbladen, druk op de borst en een hoge hartslag. Gisteren heb ik een CT-scan met contrast gekregen(dit vond ik erg spannend vanwege de baby) uit de scan twijfelt de arts of er nou wel of geen longembolie zit. Dat wordt vandaag verder overlegd. Is er iemand bekend met een longembolie tijdens de zwangerschap? Wat waren de symptomen en wat voor behandeling heb je gekregen?

Alvast dank.
 
De symptomen die je opnoemt die gaf mijn verloskundige aan als een mogelijke zwangerschapsvergiftiging. Hebben ze dit al uitgesloten?

Ik hoor voor je dat je snel duidelijkheid krijgt en gerust gesteld wordt!
 
Dank voor je reactie. Week geleden heb ik Urineonderzoek gehad waaruit niks is gekomen. Waarschijnlijk zat de baby tegen mijn blaas te schoppen. Mijn bloeddruk is verder netjes.. denk dat daarom mijn verloskundige niet aan zwangerschapsvergiftiging denkt.
 
Oké omdat je in je bericht aangaf ook een hoge hartslag te hebben.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt
 
Een hoge hartslag is iets anders dan een hoge bloeddruk ;-) Bij zwangerschapsvergiftiging passen meer klachten van hoge bloeddruk, hoofdpijn en een bandgevoel om je buik. Weet je inmiddels al iets meer?
 
Dat begrijp ik. Alleen mijn verloskundige zegt als de bloeddruk netjes blijft de kans zeer klein is dat er sprake is van een zwangerschapsvergiftiging. Longarts heeft gebeld, geen sprake van longembolie gelukkig. Maar dus nog onduidelijk wat het wel is.
 
Sorry inderdaad overheen gelezen? mijn moeder had ook zwangerschapsvergiftiging en nergens last van. Kwamen ze pas achter na bloed prikken op nier- en leverwaarde
 
Terug
Bovenaan