longembolie

heb een vraagje,
ben van de 1e zwanger niet helemaal gepland maar zeer welkom. nu heb ik 13 jaar geleden een long embolie gehad en nou heb ik gehoord van me verloskundige dat dat wel zorgen baart.... ik moet ook naar de gyn. toe. Heeft iemand hier ervaring mee? als aanstaande moeder maak ik me toch een beetje ongerust ben nu 12 weken zwanger en verder gaat alees goed afgezien van elke dag misselijk en zo vreselijk moe
 
jaaa, hier ook een longembolie gehad.
na de geboorte van mijn dochter kreeg ik naar 4 dagen koorts, ik ben toen een week opgenomen geweest en heb antibiotica gekregen, maar ze wisten niet precies waar voor. de koorts was zelfs opgelopen tot 42 graden. had niet veel gescheeld. ik ging koortsvrij naar huis en naar 4 dagen was ik weer terug, met extreem hoge koorts. weer 10 dagen opgenomen geweest. ik ben toen helemaal door de molen gehaald, en volgens me ct scan had ik een longembolie. ze hebben dit nooit met zekerheid kunnen zeggen. maar kreeg toch bloedverdunners een half jaar. doordat ik nu een verhoogde kans heb op trombose, krijg ik na de bevalling van onze tweede de eerste 10 dagen bloedverdunners toegediend. in de vorm van spuitjes. het is dus voor mij echt afwachten of de koorts wegblijft. ik sta onder behandeling van de internist en de verloskundige.
ik was dus een pechtvogel waarbij tijdens het persen een bloedpropje is losgeschoten en op me longen is gaan zitten. maar in het kraambed lig je veel stil dus de die bloedverdunners zorgen ervoor dat de trombose in ieder geval niet terug kan komen. sterkte.
groetjes conny (35w 1d zwanger)
 
Hey,

hier een trombose (10 jaar geleden) en waarschijnlijk daarvoor een longembolie (niet aan te tonen achteraf maar de arts gaf aan dat het dit hoogstwaarschijnlijk wel was). Nu zwanger van de derde. Ik gebruik op aanraden van mijn internist spuiten, de hele zwangerschap tot 6 weken na de bevalling. Af en toe wel moeilijk, dagelijks een spuit zetten maar het is voor het goede doel!
Wat zegt de gyn? En ben je nog bij een internist?

groetjes Natasja
 
Hoi,

Hier ook een longembolie afgelopen juli vorig jaar. Week opgenomen geweest. Weekend thuis geweest en daarna weer week opgenomen geweest met een longontsteking. Zit nu nog aan de antistollingsmiddel. De eerste weken ben ik bij de vk geweest en daarna overgedragen aan de gyn ivm de medicijnen. Heb extra controles gehad of het met mij en mijn kindje wel goed gaat. Gelukkig wel. Ik kan nu elk moment bevallen. Dat is wel spannend want als ik mijn spuitjes (2 x per dag) gebruikt heb, en de bevalling begint mag ik geen ruggenprik en keizersnee zou onder algehele narcose moeten.

Als het kindje er over een paar dagen nog niet is gaan ze hem halen. Ik mag die dag dan stoppen met de medicijnen zodat ik wel een ruggenprik enzo mag. Ik moet na de bevalling zowiezo 6 a 7 weken door spuiten en als dan alles goed is mag ik stoppen. Owja mocht ik zelf het idee/gevoel hebben dat de bevalling gaat beginnen en doorzetten mag ik mijn spuitjes ook laten staan. En dan hopen dat de medicijnen op tijd uit mijn lichaam zijn zodat ik dan wel een ruggenprik mag.

Ik zou echt blij zijn als dit alles achter de rug is want 2x per dag in je benen spuiten is geen pretje. Maar zoals natasja-79 al zegt het is voor een goed doel.

Veel liefs clau
 
Hey Claudia,

klopt, je mag inderdaad geen ruggenprik met de bloedverdunners. Bij mijn oudste heb ik echter niet meer gespoten vanaf het moment dat de vliezen braken traden er comlicaties op waardoor ik uiteindelijk met een spoedkeizersnee bevallen ben. Ik spuit 1 keer per dag en had zondags vroeg voor het laatst gespoten terwijl ik pas woensdags een spoedkeizersnee kreeg (had dinsdagavond laat al een ruggeprik gekregen). De kans dat je een ruggeprik / keizersnee heel ineens nodig hebt is denk ik heel klein en dan ben je idd zelf al gestopt..

Succes met je bevalling!

Natasja

ps wat gebruik jij dat je 2 maal per dag mag spuiten?
 
Hoi,

Ik gebruikte eerst fraxodi 0.6 en nu fraxiparine 8.0 maar dan 2x de helft. Smorgens halve dosis en na 12 uur dus 8 uur savonds. Als ik weeen krijg of vliezen breken dan moet ik meteen stoppen met spuiten. Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen.

Liefs clau

Owja ik spuit trouwens 2x want mocht de bevalling beginnen dan heb ik niet zon grote dosis in mijn lichaam en mag ik sneller een ruggenprik enzo. Maar mag dus alle 2 de spuiten laten staan als de bevalling door gaat zetten.
 
bedankt voor jullie reacties ben vandaag voor 1e x naar gyn. geweest en inderdaad moet ik 1x per dag mezelf spuiten. ze had het ook over aspirine erbij slikken maar dat hoor ik nog, wist niet dat het allemaal best gevaarlijk kan zijn.sta gelukkig wel streng onder controle moet over 2weken alweer terug komen
 
Terug
Bovenaan