longontsteking

Hallo allemaal,

Bij mijn zoontje Rowan (9 mnd) heeft  de huisarts  longontsteking geconstateerd. Ik ben hier erg van geschrokken. Met 6 mnd heeft Rowan in het ziekenhuis gelegen met het RS-virus en sindsdien is hij vaak kortademig, verkouden en heeft vaak koorts. Nu hoest hij alsof zijn leven ervan af hangt. Ik maak me nu zo'n zorgen en ben niet bij zijn bedje weg te slaan.  Ik slaap met 1 oog  en oren open om te horen hoe hij ademt. Rowan heeft nu antibiotica sinds gisteren en ik hoop dat er snel verbetering komt. Zijn er meerdere moeders en vaders die hier ervaring mee hebben en eventueel tips waar ik op moet letten?

Groetjes een overbezorgde moeder
 
Hoi,

Onze dochter heeft met 6 maanden ook het RS-virus gehad en is sinds die tijd vaak verkouden. Eigenlijk is ze continu verkouden, maar gelukkig heeft ze bijna nooit koorts. Ik heb begrepen dat ze hier uiteindelijk wel overheen gaat groeien.
Vaak rochelt ze erg en dan denken wij ook aan de longen. Maar iedere keer als daarna geluisterd wordt, is alles goed, dus echt ervaring hiermee hebben we niet. Wat ik wel weet is, dat als kindjes een flinke longontsteking hebben, ze naar het ziekenhuis moeten. Rowan is lekker thuis, dus waarschijnlijk komt alles met de anti-biotica wel goed.

Groetjes
 
Hoi Gabrie,

Het gaat inderdaad nu wat beter met Rowan. De antibiotica begint aan te slaan. Zijn koorts is gezakt en het is weer een vrolijk mannetje. Bedankt voor de reactie.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan