Loopfiets

Iemand tips voor een goede loopfiets? Ons zoontje is bijna 2,5 en met de lente in het vooruitzicht wil ik graag een loopfiets aanschaffen voor hem. Maar waar let je op? Welke vinden jullie fijn en waarom?
Alvast bedankt!
 
Sowieso de hoogte van het zadel. We hadde er een "vanaf 1 jaar" maar het zadel kon op z'n laagst op 32 cm. Die hoogte geven veel fietsjes aan bij 2,5 jaar dus die fiets kon ons kind gewoon niet gebruiken! 


Verder vind ik het zelf wel fijn als er een valkussentje op het stuur zit. En als het fietsje niet te zwaar is want het komt nogal eens voor dat je kind halverwege de wandeling niet meer wil fietsen en jij met het fietsje loopt ?
 
Wij hebben een Puky. Waar voor ons belangrijk was, was vooral dat het stuurtje helemaal rond kan draaien. Want als je kindje valt, wil je niet dat hij dan het stuur in zijn buik heeft bijvoorbeeld. Wij hadden een heel mooi houten fietsje gezien, maar daar kon het stuur niet helemaal rond gedraaid worden, maar was slechts 180graad draaibaar, daarom dus voor de Puky gegaan. Een goede prijs/kwaliteit verhouding. Inderdaad even letten op de grootte (ook bij Puky destijds waren er verschillende groottes) en of je een handrem wil of niet. Aangezien wij als opvolgfiets geen terugtraprem wilden (wonen in de bergen in het buitenland), hebben we bewust al een loopfiets met handrem gekozen, om dit ook al te oefenen.
 
Het maakt eigenlijk niet uit wat voor fietsje je haalt ik zou we hebben een houten loopfiets gehad maar met veel vallen en niet netjes weg leggen door m'n dochter zaten er makkelijk splinters aan en ze kunnen niet goed tegen regen hebben nu een ijzeren en er een draag band bij gehaald die makkelijk vast kan maken aan het stuur en zadel zodat als ze niet meer willen fietsen of even de winkel in gaat dat vind ik echt een aanrader maar kies vooral wat je mooi vind
 
Wij hebben een globber trike 4 in 1. 
Ik vind het fijn dat je 'm om kan bouwen tot loopfiets, driewieler en ook als leuk karretje met duwstang voor een heel kleintje kan gebruiken. Maar ik ervaar nu tegen de 2 wel een gat in het gebruik. Hij wordt vast later weer leuk als ze groot genoeg is om met haar voetjes bij de grond te komen, of de trappers van de driewieler kan gebruiken. Maar op dit moment wil ze niet meer lekker zitten terwijl ik duw, en is ze zelfs met haar best wel forse lengte, niet groot genoeg om het als loopfiets te gebruiken. We bewaren 'm dus even tot ze wat gegroeid is. 
Mijn zelf van maanden geleden had ik dus wel aangeraden even naar de zadelhoogte te kijken. 
We hebben nu als tussenoplossing een starter van Angels and Bandits op het oog. Die zijn niet zo duur en heb ik goede dingen over gelezen en gehoord. Ik aas ook op een tweedehands Puky. Maar dat is nog niet succesvol. 
 
Een Trybike, de houten versie. Heel fijn en degelijk fietsje. Niet goedkoop, maar je kunt hem ook als tweedehandsje nog prima kwijt. Hij is al vanaf 1 jaar te gebruiken (als driewieler), tot een jaar of 5 à 6 (als tweewieler).
 
Terug
Bovenaan