loopfietsen

Mijn ukkie wordt volgende maand twee jaar. Mijn broer, die in duitsland woont, wil hem graag een loopfiets cadeau doen. Volgens hem is het daar een rage. Nou heb ik eens rond gekeken en vond ik een paar zeer uiteenlopende loopfietsen (bijv op http://www.fietskarwinkel.nl/index.php/cPath/31).

Ik wil het plezier van mijn broer zijn enige neefje een loopfiets te geven niet vergallen maar ik vraag me echt af of dit nou wel zo'n veilig speelgoed is voor een ukkie van twee jaar. Wie heeft er ervaringen met een loopfiets? Ik hoor ze graag.

Hoi! Mijn zoontje is bijna 2 1/2 en crosst al sinds ie 1 1/2 is rond op zijn loopfiets. Zowel binnen als buiten. Hij vinct het helemaal te gek! Het is een heel stevig en solide ding, dus helemaal niet gevaarlijk. Ik keek naar de link die je had bijgevoegd en kon op de foto's niet goed zien of ze 2 voor- en achterwielen hebben. Dat moet natuurlijk wel voor een 2-jarige. Kijk een s op www.houtenspeelgoedmarkt.nl. Wij hebben zo'n soort model.
Nou, veel loop en fietsplezier voor de kleine!
Patricia

Hoi!
Toevallig is mijn zoon vorige week 2 jaar geworden en wij hebben hem ook een loopfiets van het merk Puky gegeven. Wij hebben de fiets gewoon bij een fietsenwinkel gekocht maar je kan een voorbeeld zien op www.pukywinkel.nl.
Mijn zoon vindt het helemaal geweldig, hij is alleen nog iets te klein want hij komt alleen met zijn tenen op de grond. Dus we oefenen eerst wat in huis  maar zodra hij wat groter is en met zijn voeten op de grond kan gaan we er lekker mee het park in. De zoon van een vriendin heeft ook een loopfiets en hij is wel wat groter maar hij kan er goed mee overweg.
Volgens mij zijn de fietsen heel veilig want ze corrigeren zelf hun evenwicht met de voeten, ik heb gehoord dat als ze eenmaal een loopfiets gewend zijn, dat ze dan als ze wat ouder zijn meteen kunnen fietsen zonder zijwieltjes omdat ze door die loopfiets hebben geleerd om hun evenwicht te bewaren. Dus ik denk dat het hier in Nederland ook wel een rage zal worden.
Veel succes!
An

Hoi, Mijn zoontje heeft van mijn broer de Speedy Air gekregen.
Zie link voor een plaatje: www.fietskarwinkel.nl/index.php/cPath/31
Hij crosst er nu flink op los. Heerlijk om dat ventje zo te zien genieten.
Bedankt voor het advies.

misschien een beetje een late reactie, maar mijn zoon heeft voor hij zijn tweede verjaardag vierde ook een puky gekregen. Zijn voetjes kwamen net op grond maar ondanks dat vloog hij door de beurt heen en werd het boodschappen doen een stuk makkelijker (wel een goed slot kopen want het is roofgoed). Vorig jaar hebben we een fiets gekocht en we konden inderdaad de zijwielen achterwegen laten. Mensen om ons heen zagen af en toe gevaar maar we hebben hem wel goed geleerd te remmen (geen kale neuzen op de schoenen). Het is echt een aanrader!!

mama raf

Terug
Bovenaan